Kelionė į kalnus Lenkijoje su vaikais - Kelionės su vaikais
2024-08-20

Arčiausiai Lietuvos esantys Tatrų kalnai Lenkijoje – nuostabi kryptis visai šeimai visais metų laikais. Nors nesame prisiekę žygiuotojai ar kopiantys į kalnus, tačiau mes dieviname Lenkijos Tatrus ir Zakopanės regioną. Kelionė į kalnus Lenkijoje su vaikais – puikus planas visais metais metų laikais. Paruošėme Jums kelionės planą su rekomendacijomis vykstant į Zakopanę – ką pamatyti, kur apsistoti, ką nuveikti.

Kelionė į kalnus Lenkijoje su vaikais – ką pamatyti pakeliui vykstant į Zakopanę

Kelionė į kalnus Lenkijoje su vaikais nuo Lietuvos gali užtrukti ir visą dieną, o keliaujant su mažesniais vaikais galima pasirinkti ir tarpinę nakvynę. Visuomet puiki stotelė į Zakopanę, jei planuojate vykti su tarpine nakvyne yra Varšuva. Visą mūsų paruoštą gidą, ką veikti, ką pamatyti ir pramogauti galite rasti straipsnyje Varšuva su vaikais.

Jei planuojate vykti be nakvynės – labai rekomenduojame sustoti Krokuvoje, Veličkos druskų kasyklose, o jei vykstate vasarą – Krokuvos priemiesčiuose esančiame Zakrzowek parke su įspūdingais natūraliais baseinais.

Jei nuspręstumėte praleisti visą dieną Krokuvoje – esame Jums paruošę Krokuvoje su vaikais gidą.

Kelionė į kalnus Lenkijoje su vaikais – PodKotelnica viešbutis poilsiui su šeima

Dažnai mūsų klausiate, kur apsistoti Zakopanėje. Mūsų didžiausia rekomendacija – PodKotelnica viešbutis. Tai tobula vieta poilsiui su šeima kalnuose. Jį pasirinkome dėl ypatingai geros lokacijos. Jis įsikūręs labai gražiame ir ramiame kurorte Bialka Tatrzanska. Viešbutis – pačioje kalnų papėdėje, vos keli šimtai metrų nuo įspūdingo vandens parko Terma bania ir visų pramogų. Čia mūsų nuomone daug gražiau ir ramiau nei Zakopanėje, tačiau visos žygių trasos ir pagrindiniai lankomi objektai įsikūrę 20 kilometrų spinduliu.

Kelionė į kalnus Lenkijoje su vaikais

PodKotelnica įsikūręs nuostabiai gražiame pastate, toks, kokį įsivaizduojame visuose kalnų paveikslėliuose – medinis, su nuožulniais stogais ir gėlėmis ant palangių. Tiek pati viešbučio išorė ir visus nuostabiai gražūs – viduje medinis interjeras. Čia yra įvairių kambarių (mes rinkomės didesnį kambarį su svetaine). Viešbutis turi nemokamą automobilių aikštelę, labai fainą žaidimų kambarį vaikams, savo nedidelį spa. Bet svarbiausi pro viešbučio langus atsiveria nuostabi Tatrų kalnų panorama. Tad ryte nubudus diena prasideda nuo tobulo vaizdo pro langus.

Viešbutyje pateikiami labai skanūs savitarnos pusryčiai. Mums labai patiko ir mes užsisakėme visą kompleksą – nakvynė, pusryčiai, vakarienė ir apsilankymas Terma Bania terminiuose baseinuose ir vandens parke. Mums iš tiesų taip patiko, kad planuojame grįžti čia su šeima žiemą.

Drąsiai galime rekomenduoti PodKotelina visiems, kas ieško kur apsistoti su vaikais ir šeima Zakopanėje ar Tatrų kalnuose.

Zakopanės miestelis

Jei vykstate į Zakopanės regioną, būtinai rekomenduojame aplankyti Zakopanės miestelį, tačiau nerekomenduojame apsistoti būtent jame, nes jis labai triukšmingas, judrus, šiek teik chaotiškas ir primena mūsų Palangą ir Šventają viename. Tačiau Zakopanės miestelį būtina aplankyti. Miestelis išsiskiria savo ypatinga architektūra. Pagrindinė Zakopanės gatvė Krupowki patenka į žinomiausių Lenkijos gatvių penketuką. Ji tęsiasi apie 1 kilometrą link garsiojo Gubaluwkos kalno. Rastiniai nameliai smailiais stogais ir mažais langeliais, dažnai papuošti ir gėlėmis. Pagrindinėje gatvėje yra daugybė kavinių, parduotuvių, kur galite nusipirkti suvenyrų, įvairios kalnų atributikos, lenkiškų delikatesų. Šiek tiek toliau yra ir Zakopanės turgus, kur galite rasti įvairių prekių. Labai rekomenduojame paragauti tradicinio kepamo sūrio su uogiene.

Parkavimas Zakopanėje sudėtingas dalykas, kuo arčiau centro – tuo brangiau. Labai daug parkavimo aikštelių yra prie Gubalowkos keltuvo. RInkitės, tuos, kuriuose yra neribotas laikas už fiksuotą kainą (mes mokėjome 30 zlotų už visą dieną).

Lankytini objektai Zakopanėje bei ką dar nuveikti su vaikais be kalnų

Aplankykite ir lenkų žiemos sporto pasididžiavimą – šuolių su slidėmis tramplino kompleksą Wielka Krokiew.

Lankytini objektai Zakopanėje

Vasaros metu Zakopanėje veikia puikus batutų ir pramogų parkas. Žiemą būtinai apsilankytite slidinėjimo centruose. Jei Zakopanėje lankysitės žiemą labai rekomenduojame pasivažinėti rogėmis. Zakopanėje yra dvi važiavimo rogėmis rūšys: pasivažinėjimas šunų haskių rogėmis ir pasivažinėjimas žirgų rogėmis! Ši pramoga ypač patiks vaikams.

Beje Zakopanėje vyksta labai daug įvairių renginių.

Jei nesiruošiate žygiuoti po kalnus, labai rekomenduojame pakilti bent pakilti į kalnų viršūnę, kur kelia keltuvai. Pats patogiausias, ypač su kūdikiais, yra uždaras Gubaluwka  keltuvas. Mes kilome į Kotelnica viršukalnę. Viršuje buvo kavinė, su nuostabiu vaizdu į kalnus.

Būnant Zakopanėje tiesiog būtina apsilankyti terminiuose baseinuose. Jų yra tikrai daug. Mums labiausiai patiko Terma Bania.

Zakopanės vandens pramogų parkas ir terminiai baseinai

Zakopanė turi puikų vandens parką ir nemažai terminių baseinų. O su vaikais tai puiki pramoga. Be to, kas gali būti smagiau nei po ilgo žygio pasinerti ir baseiną lauke ir grožėtis kalnais. Termiai baseinai turi daug pramogų vaikams, čiuožyklų. Jie veikia visus metus.

Terminiai baseinai Zakopanėje

Zakopanėje yra 7 pagrindiniai terminių baseinų parkai:

1. Terma Bania
  2. Chocholow Thermal Baths (pats didžiausias)
  3. Goracy Potok
  4. Aqua Park Zakopane
  5. Termy Szaflary
  6. Bukovina Thermal Baths
  7. Kapielisko Szymoszkowa.
Terminiai baseinai Zakopanėje

Terma Bania terminis baseinas

Termia Bania – įspūdingas terminių baseinų kompleksas ir vandens parkas. Labai rekomenduojame jame apsilankyti lankantis Zakopanėje ar Tatrų kalnuose. Vandens parkas įsikūręs tiesiog nuostabioje vietoje – kalnų papėdėje, tad maudantis baseinuose matosi kalnų panorama, o virš baseinų kyla keltuvai.

Bilietus į parką įsigyti yra pigiau internetu. Kasose jie šiek tiek brangesni. Beje į daugelį terminių baseinų regione bilietai vakare yra ženkliai pigesni. Į Terma Balia po 16.00 val bilietai taip pat pigesni. Mes taip pat rinkomės apsilankymą vakare. Buvo labai smagu, nes kol buvo šviesu mėgavomės vandens čiuožyklomis ir pramogomis, o kuomet sutemo – maudėmės šiltuose terminiuose baseinuose.

Geriausi terminiai baseinai Zakopanėje

Terma Bania išskirtinis tuo, kad čia itin daug lauko pramogų vaikams. Nors mes esame aplankę labai daug vandens parkų Lenkijoje, tačiau tiek lauko pramogų nėra nei viename parke.

Mūsų rekomendacijos ir patarimai planuojantiems kelionę į Zakopanę su vaikais

Zakopanė – labai populiari kryptis, tad turistų ir lankytojų srautai tikrai dideli. Jei tik turite galimybę ir žinote savo planus – rezervuokite viską iš anksto (keltuvus, viešbučius, parkavimo aikštelę).

• Daugelį bilietų galima užsisakyti internetu arba terminaluose mieste. Taip sutaupysite laiko, o kartais ir pinigų.
Bilietus į keltuvus galite nusipirkti internetu ir terminaluose

• Rinkitės nakvynę ne pačioje Zakopanėje, o šiek tiek toliau nuo jos. Bus daugiau ramybės, mažesnės kainos, geresnė kokybė.
  • Žygius pradėkite ir visur atvykite kuo ankščiau. Nes dažnai jau ir 8 val. ryto aikštelės būna pilnos.
  • Pasirūpinkite tinkama avalyne vaikams ir sau.
  • Turėkite užkandžių vaikams.
  • Turėkite pleistriukų, tikrai pravers.
  • Oras kalnuose visada permainingas – tad turėkite šiltesnių bei neperšlampamų rūbų.
  • Pasirūpinkite apsauga nuo saulės. Kalnuose saulė itin kaitri ir, deja, atostogos gali baigtis po pirmojo žygio, nes galite itin stirpiai nudegti saulėje. Mes renkamės Dermedic saulės kosmetiką, apie kurią galite paskaityti mūsų paruoštame straipsnyje Geriausia saulės kosmetika vaikams
Kalnuose būtina apsauga nuo saulės

Kelionė į kalnus Lenkijoje su vaikais

Žygiai Zakopanėje ir pagrindiai lankytini objektai

Zakopanėje yra 60 km paruoštų trasų su skirtingo sudėtingumo šlaitais. Trasos žymimos spalvomis. Trasos spalvą matysite taip pat ir ant pakelės akmenų, kad nepamestumėte kelio.

Tatrų nacionalinio parko lankymas yra mokamas! Prie pagrindinių įėjimų į parką yra bilietų pardavimo vietos. Bilieto kaina – 9 zlotai asmeniui.

LABAI SVARBU! Trasos spalva nerodo jos sudėtingumo, skirtingai nei slidinėjimo trasos. Neapsigaukite. Juoda trasa žygiavimui kalnuose nereiškia, kad tai sudėtingiausia trasa. Juodos trasos – kaip tik dažniausiai yra trumpos trasos. Mėlynos – ilgos trasos. Raudonos –  pagrindinės trasos, vedančios link populiariausių maršrutų.

Būtinai parsisiųsite programėle Trails Tatra Mountains.

Mūsų rekomendacijos, kokius žygius verta išbandyti ir ką pamatyti Zakopanėje su vaikais. Jei norite žygiuoti su vaikais daugiau ir rimčiau – labai rekomenduojame paskaityti mamos Astos rekomendacijas gide – Žygių takai su vaikais Zakopanėje.

Gubalowka

Jei turite nedaug laiko atvykę į Zakopanę ar tiesiog norite pasigrožėti kalnais, bet nenorite žygiuoti, tuomet Gubalowka puikus pasirinkimas.

Į šį kalną galima užkilti funikulieriumi, kuris keliasi beveik iš pačio Zakopanės miestelio centro. Tiek prie funikulieriaus, tiek Gubalowka kalno viršuje yra  mini turgeliai, vyksta įvairi prekyba. Kalno viršuje yra kavinių, kuriose galėsite atsigaivinti, pavalgyti. Taip pat šis maršrutas tinka jei turite pusę laisvos dienos – atvykote po pietų ar išvykstate vakarop.

Ką pamatyti Zakopanėje

Morskie Oko

Turbūt vienas populiariausių ir lankomiausių objektų Zakopanėje tiek su vaikais, tiek be jų.

Nuo stovėjimo aikštelės iki Morskie Oko kelias yra asfaltuotas, tad jį lengvai galima įveikti su vaikišku vežimėliu ar mažesniems vaikams su paspirtuku. Turėkite omenyje, kad su elektriniais paspirtukais suaugusiems ar kitomis priemonėmis judėti draudžiama. Atvykite į stovėjimo aikštelę, kurią rezervuokite internetu, kuo ankščiau, nes dažnai jau 8 rytos aikštelės būna užpildytos. Tad teks statytis dar toliau nuo jos ir papildomai prie maršruto prisidės keletas kilometrų. Labai patogu važiuoti ir autobusu iš miesto, nereikės sukti galvos dėl automobilio parkavimo. Daugiau informacijos ir maršrutus bei laikus rasite autobusų parko internetinėje svetainėje.

Iki Morskie Oko galima nuvykti tiek pirmyn, tiek atgal arklių traukiamais vežimais. Žmogui kainuoja 90 zlotų pirmyn ir 50 zlotų atgal.

Atžygiavus iki Morskie Oko galima apeiti ežerą ir užkopti iki Czarny Staw pod Rysam ežero arba iki aukščiausios Lenkijos Tatrų viršūnės Rysy. Čia jau, deja, su vaikišku vežimėliu ar paspirtukais nepavyks.

Rusinowa Polana

Sakoma, kad iš šio slėnio atsiveria gražiausias vaizdas į Tatrus. Mama Dovilė, neseniai aplankiusi šį slėnį dalinasi savo rekomendacijos apie Rusinova Polana. Slėnyje, kurį supa kalnai, ganosi ožkytės, galima nusipirkti ožkų sūrio, įrengtos vietos piknikui. Dabar įprasta sakyti, kad žygis į Rusinowa Polana itin tinka pradedantiesiems kalnų žygiaiviams ir šeimoms su mažais vaikais.

Five Polish Ponds Valley/Dolina Pięciu Stawów Polskich

Dar vienas labai populiarus maršrutas Zakopanėje, kurio tikslas penki tvenkiniai apsupti kalnų viršūnėmis. Maršrutas nėra lengvas, tačiau vaikams įveikiamas. Deja, su vaikišku vežimėliu netinkamas. Priklausomai kaip žygiuosite – reikės įveikti apie 20 kilometrų. Žygis prasideda Palenica Białczańska automobilių stovėjimo aikštelėje (kaina – 65 zl/diena). Kaip ir visas automobilų aikšteles būtinai rezervuokite iš anksto. O ryte atvykite kuo ankščiau. Žygis iki Five Polish Ponds Valley prasideda tuo pačiu asfaltuotu keliu, vedančiu link Morskie Oko. O paėjus maždaug tris kilometrus reikia pasukti į dešnią žaliuoju maršrutu link Five Polish Ponds Valley. Šiame maršrute galime pamatyti ir didžiausią Lenkijos Tatruose esantį krioklį Wielka Siklawa, kuris krenta žemyn iš 70 m aukščio.

Kasprowy Wierch

Dar viena labai populiari kryptis Zakopanėje. Jei planuojate keltis keltuvu – labai rekomenduojame įsigyti bilietus internetu gerokai iš anksto. Nes jų arba paprasčiausiai nebeliks ar negausite norimu laiku. Taip pat yra galimybė įsigyti bilietus vietoje. Bet gali tekti laukti tikrai ilgose eilėse ir visuomet yra tikimybė, kad galite bilietų negauti arba gausite tik Jums netinkamu ar nepatogiu laiku. Bilietai kainuoja priklausimai nuo laiko ir amžiaus. Vaikams  ir jaunimui pirmyn atgal 109 zlotai, į vieną pusę 89 zlotai. Suaugusiems 129 zlotai, į vieną pusę 109 zlotai. Bilietus geriausiai įsigyti internetu oficialioje internetinėje svetainėje.

Jei ieškote daugiau patarimų apie kelionę į Lenkijos Tatrus ir Zakopanę su vaikais, skaitykite mūsų paruoštą straipsnį Kelionė į Tatrus su vaikais ir kūdikiu.

Kelionė į kalnus Lenkijoje su vaikais

Apie keliones Lenkijoje skaitykite – Pramogų parkai Lenkijoje su vaikais, Poilsis Lenkijoje, Kelionės maršrutas automobiliu Lenkijoje su vaikais.

Šis straipsnis yra autorinis, jį paruošė  „Kelionės su vaikais ®“. Kopijuoti ir naudoti be leidimo yra griežtai draudžiama.
Daugiau informacijos apie lankytinus objektus visoje Lietuvoje rasite mūsų Facebook paskyroje „Kelionės su vaikais“ bei Instagram paskyroje „Kelionės su vaikais“.
Nepamirškite sekti mūsų socialiniuose tinkluose. Apie keliones po pasaulį – Facebook paskyroje „Kelionės su vaikais po pasaulį“ bei Instagram paskyroje „Kelionės su vaikais po pasaulį“.
Junkitės prie kelionės su vaikais po Lenkiją grupės. Dalinkimės įspūdžiais ir atradimais kaimyninėje šalyje.
Norite pasidalinti savo kelione ar keliavimo su vaikais patirtimi – parašykite mums el. paštu.
Bialka Tatrzanska, Ką aplankyti pakeliui į Zakopanę, Ką aplankyti Zakopanėje, Ką aplankyti Zakopanėje su vaikais, Ką pamatyti Zakopanėje, Kasprowy Wierch, Kelionė į kalnus Lenkijoje su vaikais, Kelionės į Zakopanę maršrutas, Kelionės su kūdikiu, kelionės su vaikais, Kokia trasas rinktis Zakopanėje su vaikais, Kur keliauti Zakopanėje, Lankytinos vietos Zakopanėje, Morskie Oko su vaikais, PodKotelnica viešbutis, Poilsis su vaikais Kalnuose, Slidinėjimo kurotai Lenkijoje, Tatrų kalnai, tatrų kalnai su vaikais, Terminiai baseinai Zakopanėje, Trasos Zakopanėje su vaikais, Zakopanė, Zakopanė su vaikais