Kelionė į Tatrus su vaikais ir kūdikiu - Kelionės su vaikais
Kelionė į Tatrus su vaikais ir kūdikiu
2023-03-28

Pamatyti kalnus visada įdomu, bet ar įmanoma kelionė į  Tatrus su vaikais ir kūdikiu? Mama Akvilė sako: TAIP! Ji su vyru ir dviem mažyliais ne tik nukeliavo iki kalnų, bet ir aplankė pakeliui esančius miestus, įdomius objektus, dalyvavo ekskursijose.

Kelionė į Tatrus su vaikais ir kūdikiu – mama Akvilė dalinasi savo idėjomis kaip sutaupyti keliaujant su šeima po Lenkijos miestus ir kalnus!

Pirmoji stotelė – Varšuva

Kelionė į Tatrus su vaikais ir kūdikiu vyko maršrutu: Varšuva – Krokuva – Wieliczka druskų kasyklos – Auschwitz – Czarny Staw Gąsienicowy ežeras  – Morskie Oko – Koperniko mokslo centras.

Į kelionę vykome su dviem vaikais – 1 m. 10 mėn. ir 3 mėnesių mažyliais. Kelionės maršrutą sudarėme ne pagal vaikiškus objektus, o labiau pagal save – važiavome ten, kur norėjome mes su vyru, kadangi vaikai dar visai mažučiai.

Išvykome per vaikų pietų miegelį, kad išlošti kuo daugiau važiavimo laiko, bet kas 3 valandas vis tiek darėme stoteles mažyliui pamaitinti ir prasimankštinti.

Kai atvykome į Varšuvą buvo savaitgalis, o (kiek radome informacijos) tai tomis dienomis nemokamas parkingas.

Iš ryto skubėjome pusryčiauti vadinamuose “pieno baruose” ar paprastai tariant seno tipo valgyklose kur pigu, tradiciška ir skanu. Jų yra tikrai daug visame mieste, turi ir vaikiškų kėdučių.

Lankytini objektai su vaikais Varšuvoje

Ką pamatyti Varšuvoje?

Gyvenome netoli kultūros ir mokslo rūmų, bet kadangi jie milžiniški, tai arti ir į juos nėjome. Vaikštinėdami tarp gretimų gatvelių nukeliavome iki senamiesčio. Esame dideli Free Walking Tour propaguotojai, tai būtent prie tokios ekskursijos ir prisijungėme. Per ~3 valandas susipažįstame su miestu kiek įmanoma daugiau ir grįžtame į labiausiai patikusias gido pasakotas vietas. Tad Varšuvoje pasivaikščiojome senamiesčiu, prie barbakano ir gundėmės užsukti į Mari Kiuri muziejų, bet buvo geras oras, tad nusprendėme keliauti į ant Varšuvos Universiteto bibliotekos stogo esantį botanikos sodą. Rudenį jis nuostabiai gražus savo spalvomis. Mūsų vertinimu, kiek apsunkintas patekimas iki jo, nes kai lankėmės tai arba liftas neveikė, arba jo nebuvo ir teko kilti laiptais. Palikome vežimus apačioje ir užlipome su vaikais ant rankų, vežimus radome kur ir buvome palikę.

Mūsų rekomendacija – užsukite užkąsti į senosios elektrinės pastate įsikūrisį food hall ‘Elektrownia Powiśle’, nes turi ir vaikų smagią erdvę, ir daug įvairaus maisto.

Pasivaikščioję po miestą, vakare tęsėme kelionę iki Krokuvos.

Senoji Krokuva ir sienų laižymas Wieliczkoje

Kėlėmės anksti, tad kol nebuvo žmonių apėjome pagrindinius objektus, turgaus aikštę, barbakaną, žydų kvartalą iki pat Šindlerio gamyklos. Deja, tuo metu jau buvo didelės eilės, tad į vidų neužsukome ir keliavome atgal į senamiestį laukti free walking tour ekskursijos. Šįkart pasitaikė nuostabus gidas, su humoru ir puikia anglų kalba. Nemeluosiu, su dviem mažais vaikais tikrai ne visą informaciją įmanoma išgirsti, bet kol vienas gaudo dukrytę, kitas klauso ir paskui perpasakoja kitam, tad bendrą istorinį vaizdą pavykstą sulipdyti. Ir Varšuvoje, ir Krokuvoje naudojomės Walkative ekskursijomis.

Krokuvoje taip pat bandėme valgyti ,,pieno baruose”, bet dėl šventinio savaitgalio žmonių eilės visose rastose tokio tipo valgyklose buvo didžiulės ir tik vakarop pavyko rasti vietos. Kaip Varšuvoje, taip ir Krokuvoje po miestą vaikščiojom nuo aušros iki pat sutemų.

Kitą rytą skubėjome į netoliese nuo Krokuvos esančias įspūdingas Wieliczka druskų kasyklas. Ten sutikome ir daug lietuvių. Eksukrsija truko ~2 valandas ir kas įdomiausia, mūsų dukrytei labai labai patiko, pati ėjo visą atstumą, laižė druskos sienas, net ekskursijos dalyviai stebėjosi ir gyrė tokią šaunuolę. Mažasis tuo metu saldžiai nešioklėje miegojo.

Kelionės su vaikais rekomenduoja pasidomėti turu į druskų kasyklas arba turu su gidu.

Veličkos druskų kasyklos

Ir matyt vienos ekskursijos per dieną vaikams užteko, nors dar buvom suplanavę ir popietinę Aušvico ekskursiją. Iš pradžių sekėsi dar neblogai, bet po valandos beveik dvejų metukų dukrytei jau viskas buvo pabodę, sunku buvo laikytis rimties, net mažylis atsisakė miegoti nešioklėje. Išbuvome pusėje ekskursijos, bet į autobusą kuris veža į antrą stovyklą jau nebesėdome. Jeigu būtume išskirstę ekskursijas į atskiras dienas, tikrai būtų buvę geriau. Vakare jau važiavome iki Zakopanės.

Tatrai su vaikais – misija įmanoma!

Iš ryto išsiruošėm kopti iki Czarny Staw Gąsienicowy ežero. Kelias iki jo tikrai ilgas ir status, bet vaizdai neapsakomai gražūs. Net nustebome kiek daug žmonių kopiančių, nes takas tikrai sudėtingas. Matyt būtent dėl to pakeliui sulaukėme daug sveikinimų ir pagyrų, kad lipame su vaikais. Iki ežero veda du pagrindiniai takai, abu vienodai gražūs, tad verta užlipti vienu ir nulipti kitu.

Kelionė į Tatrus su vaikais ir kūdikiu

Sekantį rytą buvome nusikalę, bet iki Morskie Oko vis tiek labai norėjome nuvykti. Tai tikriausiai buvo vienintelė vieta, kur labiau paisėme vaikų norų ir užvažiavome arklių traukiamu vežimu. Iki pat ežero nenusigausi, tad dar apie pusvalandį vis tiek reikia eiti pėstute. Pabuvę prie ežero gailėjome vargšų arkliukų ir nusileidome patys pėsčiomis. Tikrai skauda širdį stebint pervargusius, suprakaitavusius arkliukus tempiančius pilną vežimą turistų, tad net ilgai jautėme kaltę, jog ir patys važiavome arkliukais į kalną. Mes buvome lapkritį, bet nuolat galvojome kaip jiems turėtų būti sunku vasarą! Bet mūsų dar laukė ilgas kelias namo, tad sėdome ir važiavome atgal iki pusiaukelės – Varšuvos.

Kelionė į kalnus su vaikais ir kūdikiu

Kelionė namo

Varšuvoje šįkart buvome suplanavę tik apsilankymą Koperniko mokslo centre. Muziejus labai patiko visiems, BET reikia būti nusiteikus daugybei pradinukų, nes panašu kad jiems į šį mokslo centrą vyksta mokyklos ekskursijos. Pasilinksminus ir patyrinėjus mokslą, grįžome į Vilnių.

Keliavome spalio 28 – lapkričio 3 dienomis, tad pataikėme krikščioniškų švenčių metu, tad žmonių tikrai buvo visur labai daug.

Į jokias ekskursijas iš anksto nesiregistravome, tai darėme tik dieną prieš arba nuvykę į vietą. Vis dėlto nežinau ar verta taip rizikuoti, nes Aušvice gavome kone paskutinius bilietus, bet visur kitur tikrai dar buvo bilietų. Koperniko muziejuje online bilietų nebebuvo, bet atvykus galėjome nusipirkti vietoje.

Mamos patarimai, kaip sutaupyti keliaujant į Lenkiją ir Tatrus

Kelionė į Tatrus su vaikais ir kūdikiu gali tapti ne tik smagia kelione, bet ir ne itin brangia kelione. Nes keliaujant Lenkijoje galima sutaupyti. O jei norite sužinoti kaip taupyti keliaujant po Lenkiją ir smagiai apsipirkti, rekomenduojame praktišką Kelionės su vaikais straipsnį Apsipirkimas Lenkijoje: kaip sutaupyti“.

O kaip sutaupyti Lenkijoje dalinasi ir mama Akvilė:

• Maitintis pieno baruose (lenk. bar mleczny) ir valgyklose, kurių miestuose tikrai daugybė, ypač arčiau senamiesčio, universiteto filialų ir studentų bendrabučių. Tokios vietos siūlo paprastą naminį maistą už labai nedidelę kainą. Didelis privalumas – dažniausiai yra tikrai didelis patiekalų pasirinkimas, o kadangi maistas naminis tai nesunku surasti ir kažką tinkamo vaikams. Dar vienas pliusas – porcijos yra dažniausiai tikrai nemažos. Dažnai yra ir vaikiškų kėdučių. Minusas – maniu dažniausiai būna lenkų kalba, o aptarnaujančios ponios dažniausiai nekalba angliškai. Bet geranoriški jauni žmonės tikrai jums mielai pavertėjaus.
  • Pasinaudoti nemokamomis ekskursijomis ,,Free Walking Tour”. Tai įdomios ir visai geros kokybės ekskursijos su vietos gidais, dažniausiai vietiniais gyventojais. Būna teminės ekskursijos, dažniausiai po senamiestį arba po įdomų rajoną, trunka apie porą valandų ir nieko nekainuoja, BET pabaigoje visada galite duoti keletą eurų už gido laiką ir pastangas, tiesiog tiek, kiek galite arba kiek jums atrodo padaru už pravestą ekskursiją. Neretai tokios ekskursijos būna net smagesnės už profesionalias. Turų ieškokite per google.
  • Jei važiuojate savo automobiliu pasitikrinkite konkretaus miesto parkavimo taisykles – gali būti, jog savaitgalį galėsite parkuoti nemokamai.
  • Didesniuose Lenkijos miestuose galima nusipirkti 1-3 dienų bilietą visam miesto transportui arba pasinaudoti HOP-ON-HOP-OFF turais. Tokiuose miestuose kaip Varšuva ar Krokuva tikrai gali praversti, jei planuojate suktis po miesto centre esančius objektus. Sutaupysite parkavimo centre išlaidas, laiką ir nervus, nes nestovėsite kamščiuose. Autobusai dienos metu dažniausiai nauji, tad yra spec vietos ir vaikų vežimėliams.

Taip pat jei keliaujate į Tatrų kalnus paskaitykite ir mūsų paruoštus straipsnius apie tai ką veikti Krokuvoje  „Kelionė traukiniu į Krokuvą su vaikais”  bei „Krokuva su vaikais: Energylandia parkas ir zoologijos sodas“. O informaciją, ką veikti Varšuvoje rasite straipsnyje „Kelionė į Varšuvą traukiniu su vaikais – rimtas iššūkis, ar smagi patirtis?”.

Šis straipsnis yra autorinis, jį paruošė  „Kelionės su vaikais ®“. Kopijuoti ir naudoti be leidimo yra griežtai draudžiama.
Daugiau informacijos apie lankytinus objektus visoje Lietuvoje rasite mūsų Facebook paskyroje „Kelionės su vaikais“ bei Instagram paskyroje „Kelionės su vaikais“.
Nepamirškite sekti mūsų socialiniuose tinkluose. Apie keliones po pasaulį – Facebook paskyroje „Kelionės su vaikais po pasaulį“ bei Instagram paskyroje „Kelionės su vaikais po pasaulį“.
Ieškote daugiau lankytinų vietų su vaikais, kelionių patarimų ir rekomendacijų?! – prisijunkite prie keliautojų su vaikais grupės. Čia taip pat kviečiame dalintis savo kelionių įspūdžiais.
Norite pasidalinti savo kelione ar keliavimo su vaikais patirtimi – parašykite mums el. paštu.
Ką aplankyti Krokuvoje, Ką aplankyti Varšuvoje, Kelionė į kalnus, Kelionė į kalnus su kūdikiu, Kelionė į kalnus su vaikais, Kelionė į Lenkiją, kelionės į Lenkiją su vaikais, kelionės su vaikais, Krokuva su vaikais, Lankytos vietos Lenkijos Tatruose, Varšuva su vaikais