Kelionės su vaikais
Kelionė į Varšuvą traukiniu su vaikais – rimtas iššūkis, ar smagi patirtis?
2023-01-24

Mes jau rašėme apie kelionę traukiniu į Krokuvą su vaikais, o šįkart savo kelionės traukiniu į Varšuvą su vaikais įspūdžiais su mumis dalijasi Agnė Kontautė.

Kelionė į Varšuvą traukiniu su vaikais – rimtas iššūkis, ar smagi patirtis? Kai tik išgirdome, kad Litrail paleido maršrutą traukiniu Vilnius-Varšuva, iškart sukirbėjo noras išbandyti. 9 valandos kelio (į vieną pusę) su persėdimu Mockavoje ir sustojimais tarpinėse stotelėse – kalbinam draugus, mąstom, kaip tai atrodys su vaikais. Nepabandęs – nesužinosi! Važiuojam.

Keliavome 6 suaugę ir 4 vaikai (penkerių, trejų ir dvejų metų) – bilietus pirkome sausį, dvi savaitės iki kelionės, nes vietos gan sparčiai tirpo. Vaikams iki 6 metų teoriškai bilieto pirkti nereikia, bet ant kelių tiek laiko nepasėdėsi, todėl iš viso ėmėm 8 bilietus pirmyn – atgal (6 pilna kaina ir 2 vaikams už pusę kainos).

Pasiruošimas kelionei – duokit maisto ir žaidimų

Pirmiausia susiradome informaciją apie maršrutą ir servisą traukiniuose. Kelionė trunka 9 val.: – ~3 val. lietuviškame traukinyje ir ~6 val. lenkiškame. Persėdimas Lietuvos teritorijoje prie sienos Mockavoje (taip sužinojome apie negirdėtą Lietuvos miestelį). Važiuojant į priekį maistas bei gėrimai parduodami tik atkarpoje lietuviškame traukinyje su paprastu meniu (sausainiai, traškučiai, sumuštiniai, kava, arbata ir pan.). Atgal važiuojant užkandžių ir gėrimų pasiūlė ir Lenkijos traukinyje, bet labai ribotą laiką ir su itin negausiu meniu (traškučiai, šokoladukai, kava, arbata).

Taigi, prisikrovėme maisto kaip į gerą žygį – sumuštiniai, užpilamos košės, vaisiai, daržovės, jogurtai, kiti užkandžiai ir vanduo visai dienai.
Svarbiausia buvo turėti tai, ką mūsų vaikai tikrai labai mėgsta – patikėkite, tai buvo vienas iš kelionės „kozirių“.

Vienas iš geriausių sprendimų – keliauti kartu su draugais. Lengviau buvo visiems – vaikai dalį laiko užsiėmė vienas su kitu, mums reikėjo tik paganyti (arba išskirti). Mes gerai išsiplepėjom – prabanga buvo tiek laiko praleisti kartu! Na ir draugai yra pagalba, jeigu nori ramiai nueiti į WC arba tau nespėjus batų apsiauti, mažasis jau kitame traukinio gale.

Vaikams pravertė įvairiausi žaidimai (svarbu be lengvai pametamų ar smulkių detalių, na patys suprantat) – spalvinimo/lipdukų knygelės, garsiniai žaislai, mašinytės, ir t.t. Visa tai, kas bent kuriam laikui patraukia vaikų dėmesį.

Kelionės traukiniu privalumas – vaikai (ir mes) galėjome gan laisvai vaikščioti, tyrinėti vagoną ar žvalgytis pro langus – šia prasme tai buvo lengviau nei ilgas skrydis lėktuvu, kur esi priverstas nemažai laiko sėdėti vienoje vietoje (didžiausia vaikų kančia po „pabūti tyliai“).

Du traukiniai – privalumai ir trūkumai

Įsėdus į Lietuvišką traukinį reikėjo susirasti, kur dėti vežimėlius, paspirtukus ir lagaminus – speciali vieta yra skirta tik lagaminams (mažiems), kitus daiktus dėjome prie laisvų vietų praėjimuose. Vagonai nedideli, sėdėjimo vietos ne itin erdvios. Ilgesnei kelionei būtų netinkamas, bet trumpesnei atkarpai buvo gerai. Privalumas – šalia esančios rozetės ir tvarkingas didelis tualetas su vaikų vystymo staliuku.

Pirma kelionės dalis pralėkė gan greitai. Sėkmingai pasiekėme Mockavą, ten išsilaipinome. Persinešėme daiktus į atvykusį lenkišką traukinį, „pravėdinome“ galvas lauke apie 20 min. ir sėdome keliauti toliau. Lenkiškas traukinys buvo gerokai erdvesnis, turėjo specialią vietą pasidėti ne tik lagaminams, bet ir paspirtukams bei vežimėliams.

Sėdynės plačios, kojoms erdvės daug, taip pat šalia esančios rozetės – pradžiugino, komforto buvo pakankamai.

Vaikai, pavargę nuo pirmos kelionės dalies, užmigo, o mes turėjome valandėlę atsipūsti, pasidairyti ar pasnausti (kam ko norėjosi). Likusios kelios valandos jau slinko lėčiau (tolimesnės kelionės nenorėčiau), vakarieniavom, traukėm likusius žaidimus ir jau laukėme kelionės pabaigos.

Varšuva!!! Atvykom, sėkmingai ir su šypsenomis veiduose, kad , na pagaliau. Varšuvos traukinių stotis didesnė už Vilniaus, bet nieko neįprasto, gan lengva susigaudyti, kur eiti, grįžtant taip pat nebuvo sunku rasti platformą ir traukinį – viskas buvo rašoma švieslentėje.

Iš stoties ėjome tiesiai link išsinuomotų apartamentų. Ėmėme du butus vienas šalia kito, netoli stoties (1,3 km) ir netoli centro – beveik visur vaikščiojome pėsčiomis. Nusimetę daiktus truputį pasivaikščiojome, užsukome vėlyvos vakarienės ir ėjome ilsėtis.

Viena diena Varšuvoje

Varšuvoje turėjome lygiai vieną dieną. Planas: papusryčiauti, pasivaikščioti po senamiestį ir aplankyti Koperniko muziejų.

Pusryčiams pasirinkome Charlotte Menora – nemažai išliaupsintą vietą (kad gautumėte staliuką, gali tekti palūkėti eilėje). Bendras vertinimas: kepiniai buvo tikrai gardūs, bet likusi pusryčių dalis kiek nuvylė. Po pusryčių pasivaikščiojome aplinkinėmis gatvelėmis ir, artėjant pietums, jau ieškojomės, kur vėl įlįsti (nes pliaupė!). Oras nelepino – lijo visą dieną, tad labai pravertė geri lietaus drabužiai vaikams ir neperšlampantys batai visiems.

Pietums labai rekomenduoju užsukti į Food Hall Browary – čia rasite maisto įvairiems skoniams – nuo picų iki Tailando virtuvės ar ispaniškų užkandžių. Vieta erdvi, turi jaukų kiemelį, daug staliukų viduje bei kėdutes vaikams.

Vakarop mūsų laukė Kopernikas! Na, tiksliau, jo vardu pavadintas muziejus, kuris labiau primena didelę laboratoriją mažiems ir dideliems. Iki muziejaus nusprendėme pavažiuoti metro – patogu, greita ir nebrangu. Muziejaus bilietus pirkome iš anksto interneto svetainėje – gyvai bilietų galite ir negauti, žmonių buvo tikrai daug. Ten turėjome gėdingai mažai laiko – vos valandą. Jeigu tik turėsite daugiau, drąsiai planuokite 2-3 val. mažiausiai. Be galo įdomi ir prasminga vieta – įvairiausi pasaulio išradimai, eksperimentai ir dėsniai po vienu stogu. Nusprendėme, kad geriausias amžius vaikams turbūt būtų nuo pirmoko ir vyresni – tuomet ir jūs daugiau pamatysite ir vaikai daugiau galės patys tyrinėti.

Po muziejaus dar turėjome laiko apeiti senamiestį – mums pasisekė, sausio viduryje Varšuva dar buvo šventiškai papuošta, tad buvo išties gražu. Vakarieniavome Pizzeria 360° Krakowskie Przedmieście restoranėlyje – maloniai nustebino gardi pasta ir picos. Po visko užsukome į maisto parduotuvę, pasirūpinti užkandžiais kelionei atgal.

Grįžę kritome į lovas – laukė ankstyvas traukinio reisas.

Kelionė atgal

Apie kelionę atgal labai nesiplečiant – viskas vyko panašiai kaip ir į priekį. Nei prailgo, nei greičiau prabėgo. Buvo įdomu pasidalinti įspūdžiais (dar kartą – keliauti su draugais smagiau!), vaikus užėmėme žaidimais, tarpuose valgėm, miegojom. Mockavoje persėdome į lietuvišką traukinį – tai reiškė, kad didžiąją kelio dalį jau nuvažiavom. Pustuštis traukinys važiuojant pakeliui užsipildė, ypač Kauno stotyje. Ir dar po valandėlės sėkmingai pasiekėme Vilnių!

Kiek pavargę, bet laimingi – buvo puikus sprendimas išbandyti tolimesnę kelionę traukiniu. Manau kartosime, galbūt vasarą, į kitą Lenkijos miestą – su mažiau striukų, bet su ne mažiau geru nusiteikimu!

Kopijuoti ir naudoti be autorės ar „Kelionės su vaikais ®“ leidimo yra griežtai draudžiama.
Nepamirškite sekti mūsų socialiniuose tinkluose. Daugiau apie keliones Lietuvoje rasite mūsų Facebook paskyroje „Kelionės su vaikais“ bei Instagram paskyroje „Kelionės su vaikais“.
Apie keliones po pasaulį – Facebook paskyroje „Kelionės su vaikais po pasaulį“ bei Instagram paskyroje „Kelionės su vaikais po pasaulį“.
Ieškote daugiau lankytinų vietų su vaikais Lenkijoje, kelionių patarimų ir rekomendacijų?! – prisijunkite prie grupės Kelionės su vaikais. LENKIJA. Čia taip pat kviečiame dalintis savo kelionių Lenkijoje įspūdžiais.
Norite pasidalinti savo kelione ar keliavimo su vaikais patirtimi – parašykite mums el. paštu.