Kelionė į Taivaną su vaikais - Kelionės su vaikais
2024-02-20

Kelionė į Taivaną su vaikais – toks buvo Agnės šeimos, auginančios tris mergaites, pasirinkimas. „Taivanas visiškai pranoko lūkesčius – žmonės draugiški, paslaugūs; aplinka palyginus švari ir tvarkinga, viešasis transportas patogiai išvystytas kelionėms po visą šalį; maistas skanus ir įvairus“ – pasakoja Agnė. Tad kviečiame susipažinti su šia tolima, dar ne visai Lietuvių atarasta šalimi.

Kelionė į Taivaną su vaikais buvo sena mūsų mintis – pasakoja Agnė, tokios kelionės nebijojome. Esame jauna ir gausi šeima, auginanti tris pametinukes mergaites. Mūsų penkiametė, trimetė ir vienmetė aktyvios ir žingeidžios, tad į keliones su tėvais leidžiasi puikiai nusiteikusios.

Studijuodami su vyru du metus gyvenome Kinijoje, taip pat tuo metu daug keliavome po Aziją, tad ir dabar susilaukus vaikų leistis į šią pasaulio pusę gana drąsu. Su vaikais be Taivano esame keliavę po Šri Lanką, Tailandą, Honkongą, Vietnamą, Malaiziją, Filipinus, planuose ir Kinija.

Kelionė į Taivaną su vaikais

Kelionė į Taivaną su vaikais? Ar verta? Į ką panašus Taivanas – Japoniją ar Tailandą?

Apie kelionę po Taivaną galvojome seniai, labai norėjosi palyginti Kiniją ir Taivaną, nes iki tol jame nesame buvę. Taivanas visiškai pranoko lūkesčius – žmonės draugiški, paslaugūs; aplinka palyginus švari ir tvarkinga, viešasis transportas patogiai išvystytas kelionėms po visą šalį; maistas skanus ir įvairus. Žinoma kone visus šiuos aspektus lyginame su Kinija ir savo gyvenimo patirtimi joje. Labiausiai Taivanas nustebino švara ir tvarka. Gatvėse ir viešose vietose gausu šiukšliadėžių, viešasis transportas važiuoja tiksliai pagal grafiką, žmonės laukdami metro ar ko kito sustoja tvarkingomis eilėmis, metro visi laikosi tylos ir paslaugiai užleidžia vietas vaikams. Šiuo aspektu Taivanas gerokai skiriasi tiek nuo Kinijos, tiek nuo kitų lietuvių pamėgtų Azijos šalių, tokių kaip Tailandas ar Vietnamas.

Vienintelis galimas minusas – kalbos barjeras, nes dauguma žmonių, nors ir dirbančių aptarnavimo srityje anglų kalbos nemoka, gėdijasi ja kalbėti. Mums tai nebuvo kliūtis, nes mokame kiniškai, tačiau be šios kalbos būtų buvę gerokai sudėtingiau. Kalbant vietine kalba taip pat sužinojome daugybę įdomių dalykų, kuriuos mums noriai pasakojo vietiniai, taip dar kartą paliudydami savo draugiškumą ir atvirumą jų šalies lankytojams.

Ką aplankyti Taivane

Kalbant apie lankytinus objektus, Taivane jų taip pat netrūksta. Nors sala nedidelė, tačiau labai įvairi, joje gausu tiek kultūrinių, tiek gamtinių įdomybių. Taivane intensyviai keliavome beveik tris savaites, salą apvažiavome ratu.

Taivano sostinė Taipėjus

Kelionę pradėjome ir baigėme sostinėje Taipėjuje, jame smagu pasivaikščioti po šventyklas ar muziejus, vakarais aplankyti naktinius maisto turgus, pasikelti keltuvu virš Taipėjaus, aplankyti zoologijos sodą, netoli nuo Taipėjaus galima apsilankyti mažuose Jiufen, Shifen miesteliuose. Taipėjuje aplankėme Bopiliao istorinio kvartalo muziejų, Vaizduojamosios dailės muziejų, kuriame yra ir interaktyvi vaikams skirta sekcija bei interaktyvų Astronomijos muziejų. Vaikams labiausiai Taipėjuje įsiminė astronomijos muziejus ir jame esantis kosminės kelionės po Saulės sistemą atrakcionas, taip pat pasikėlimas su stiklinių grindų keltuvu virš Taipėjaus. Taipėjuje, taip pat ir kituose didžiuosiuose Taivano miestuose, gausu parkų su didelėmis ir įdomiomis aikštelėmis, jie taip pat atsidūrė mūsų lankomų objektų sąraše.

Iš Taipėjaus traukiniais važiavome iki Taidžongo miesto, kuris garsėja Vaivorykštės miesteliu ir Gamtos muziejumi. Vaivorykštės miestelio tikėjomės didesnio, tačiau labai patiko pati mintis ir jo atsiradimo istorija – vienas miestelio gyventojas, buvęs karininkas, norėjo pagyvinti savo gyvenamąja vietą ir ją išgražino gatvės menu. Nors ir nedidelis, tačiau vaikams labai patiko, be to buvo galima prikabinti ir savo piešinį ant vieno iš namų sienų.

Garsiausia Taivano vieta – Ali kalnas

Toliau vykome į vieną garsiausių Taivano vietų – Ali kalno vietovę. Mes pačios kalno viršūnės nepasiekėme, tačiau porą naktų praleidome jo apylinkėse. Čia leidomės į žygiu kalnų miškų keliukais, važiavome trumpą atkarpą legendiniu Ali kalno traukinio ekspresu.

Iš Ali kalno traukiniu važiavome į Kaosiungo miestą. Smagiausia Kaosiunge buvo keltis keltu į Cidzin salą ir ten pagaliau išsimaudyti jūroje. Taip pat pusdienį skyrėme pasivaikščiojimui aplink Lotosų ežerą, kurio pakrantėje gausu kultūrinių objektų – Konfucijaus šventykla, kiniškos šventyklos, budistų Drakono ir Tigro pagodos, Pavasario ir Rudens paviljonai.

Galiausiai pasiekę Taivano pietus turėjome kelias dienas poilsiui prie jūros, kurias praleidome Kentingo meistelyje. Ledai, maudynės ir saulėlydžiai prie jūros buvo tai, ko norėjosi po intensyvios kelionės.

Iš Kentingo važiavome iki Hualieno miestelio, kuriame apsistojome norėdami aplankyti Taroko tarpeklio nacionalinį parką. Taroko tarpeklio nacionalinis parkas – tai vieta pasigrožėti Livu upės tekėjimu kalnų tarpekliuose. Šiame parke gausu įvairių žygių maršrutų, nuo įveikiamų vėžimėliu, iki reikalaujančių specialių leidimų ir pasiruošimo. Mūsų šeimai ši vieta tapo paskutiniu kelionės po Taivaną tašku, tačiau ir pačiu įspūdingiausiu prisiminimu.

Hualien miesto pakrantė

Taivano maistas ir vaikų valgymas Taivane

Taivanas garsėja naktiniais maisto turgumis ir gatvės maisto kultūra. Maisto produktų ir patiekalų gausa ir įvairovė atima žadą. Neveltui Taivanas yra vadinamas gatvės maisto mulėtojų rojumi. Vietinėje virtuvėje gausu žuvies ir jūros gėrybių, mėsos, daržovių, ryžių, makaronų. Gausus vaisių ir daržovių pasirinkimas.

Esame vegetariškai besimaitinantys, tad tinkamo maisto vietų ieškodavome iš anksto arba prašydavome pagaminti be mėsos. Vaikams labiausiai patiko nesaldūs blyneliai, kepami gatvėje, garuose virti koldūnai, aštri sriuba, kurios ingidientus galima pasirinkti pačiam, šviežių vaisių sultys ir kokteiliai. Neretai vaisių kokteiliai yra ,,skaninami“ skystu saldikliu, tad jei svarbu, reikia paprašyti jo nedėti. Taivanas garsėja kaip burbulinės arbatos tėvynė, tad ji čia dažnai pakeisdavo mūsų popiečio kavą.

Viso kito, ko gali prireikti keliaujant su vaikais ir kūdikiais (pvz. sauskelnių) Taivane rasti nesunku, tuo labiau, kad ant kiekvieno kampo yra 7/11 parduotuvės. Jos kelis kartus gelbėjo mus ir per pietus, kai reikėdavo valgyti čia ir dabar. Jose nemažas jau paruoštų patiekalų pasirinkimas, viską gali pašildyti, taip pat yra staliukų atsisėsti.

Keliavimas Taivane ir praktiški patarimai

Tarp miestų keliavome traukiniais ir kartą autobusu, o miestuose metro arba taksi, kurį užsisakydavome per Uber programėlę. Automobiliuose nėra kėdučių vaikams, mes turime vežimą-automobilinę kėdutė, tad ją naudojome savo vienmetei. Kitaip nei daugumoje Azijos šalių, Taivane visur yra tvarkingi šalitgatviai, tad keliauti net ir su tik pradedančiu pėsčiuoju gana lengva, jam prireikus galima įsisodinti į vežimą.

Taivane taip pat gausu nemokamų viešų tualetų, kas taip pat yra svarbu keliaujant su vaikais. Dažnai rasdavome ir šeimos tualetų, kuriuose įrengti ne tik pervystymo stalai kūdikiams, bet ir mažesni klozetai vaikams bei specialios kėdutės mažiems vaikams pasodinti, jei į tualetą reikia tėvams. Atrodo smulkmenos, tačiau po Taivano keliaujant kitose šalyse to ima trūkti.

Taivane daugiausiai nakvojome viešbučiuose, kartais apsistodavome žmonių namuose. Beveik visur reikantis šeimos kambarį rasdavome dėžę žaislų, kelis kartus viešbutyje buvo žaidimų kambariai. Viešint pajūryje šeimininkė pasiūlė pasinauodoti smėlio žaislais. Kitas puikus dalykas – kiekviename viešbutyje ar kavinėje prie įėjimo galima rasti stovą su skėčiais, kurie yra bendro nauodojimo. Dauguma žmonių turi savo asmeninius skėčius, tačiau jei būnant ne namuose užkluptų lietus, galima pasinaudoti šiais skėčiais, o vėliau juos palikti kitoje tokioje ,,stotelėje“.

Taivane keliaudami savarankiškai visą laiką jautėmes saugiai. Kita vertus, vaikai tikrai sulaukė nemažai dėmesio, kuris ne visada buvo joms malonus: žmonės dažnai prašydavo nusifotografuoti ar paliesti vaikus. Visgi Taivanas mus sužavėjo: šalis įdomi savo turtinga kultūra, infrastuktūra puikiai išvystyta. Taigi nors atrodo, kad apvažiavome šalį ir tikrai nemažai pamatėme, tačiau Taivanas vis dar yra mūsų būsimų kelionių sąraše.

Ką pamatyti Taivane - Taroko slėnis

Ką pamatyti Taivane – Taroko slėnis

Kelionės su trimis vaikais

Nors keliauti pradėjome dviese, tačiau gimus vaikams nesustojome ir jau beveik pusantrų metų keliaujame penkiese. Kol kas su vaikais esame keliavę Europoje ir Azijoje. Kelionėse stengiamės derinti vaikams įdomius objektus, tokius kaip parkai, žaidimų aikštelės, muziejai, baseinai, zoologijos sodai ar akvariumai su mums, tėvams, įdomiais dalykais, tad visi kelionėmis visi liekame patenkinti. Didžiausi kelionių iššūkiai – tai nuovargis ir alkis, kurių intensyviai keliaujant nevisada pavyksta išvengti. Kadangi dažniausiai vaikus nuovargis ir alkis užklupa pora valandų po pietų, mus gelbėja ledai arba vietiniai desertai, kaip pavyzdžiui, Taivane populiarūs skusto ledo (shaved ice) desertai.

Kelionė į Taivaną su vaikais

Daugiau apie keliones Azijoje skaitykite mūsų kelionių rubrikoje Kelionės su vaikais po Aziją.

Šis straipnis yra autorinis. Kopijuoti ir naudoti be leidimo yra griežtai draudžiama.
Daugiau informacijos apie lankytinus objektus visoje Lietuvoje rasite mūsų Facebook paskyroje „Kelionės su vaikais“ bei Instagram paskyroje „Kelionės su vaikais“.
Nepamirškite sekti mūsų socialiniuose tinkluose.
Apie keliones po pasaulį – Facebook paskyroje „Kelionės su vaikais po pasaulį“ bei Instagram paskyroje „Kelionės su vaikais po pasaulį“.
Ieškote daugiau lankytinų vietų su vaikais, kelionių patarimų ir rekomendacijų?! – prisijunkite prie keliautojų su vaikais grupės. Čia taip pat kviečiame dalintis savo kelionių įspūdžiais.
Norite pasidalinti savo kelione ar keliavimo su vaikais patirtimi – parašykite mums el. paštu.