Gruzija su vaikais - Kelionės su vaikais
2024-01-03

Gruzija su vaikais – puikus pasirinkimas tiems, kurie ieško gražios gamtos, įdomių patirčių, kalnų ir vandens pramogų. Gruzija – tai šalis kurioje itin myli vaikus, tad su vaikais keliauti Gruzijoje labai paprasta.

Gruzija dabar vadinama Sakartvelu – tačiau tarp Lietuvių vis dar šią šalį įprasta vadinti būtent Gruzija. Viena iš „Kelionės su vaikais” įkūrėjų Agnė į Gruziją skrenda kiekvienais metais. Ir buvo ten jau 6 kartus. Į Gruziją buvo Agnės sūnaus Motiejaus pirmoji kelionė lėktuvu, kuriam tuo metu buvo 3 mėnesiai. O dukrelės Paulė pirmoji kelionė lėktuvu, kuomet jai buvo 6 mėnesiai – taip pat buvo į Gruziją. Agnė vienareikšmiškai sako – Gruzija  su vaikais yra puikus pasirinkimas!

Gruzija su vaikais

Gruzija su vaikais ir kaip gimė meilė šiai šaliai

Su vyru Ignu prieš septynerius metus, 2016 metais, kol dar nebuvo gimęs Motiejus, radome bilietus į Gruziją po 15.99 euro pirmyn-atgal. Kadangi vaikų neturėjome, o mūsų darbai buvo pakankamai lankstūs dažnai skirsdavome ten, kur nusipirkdavome pigius bilietus. Jokio kelionės plano neturėjome, tačiau mūsų pažįstami parekomendavo vietinius Gruzinus, kurie priima turistus savo namuose, vežioja į ekskursijas ir apgyvendina. Surizikavome, nors visada viską organizuojame savarankiškai. Bet nuo pirmojo mūsų apsilankymo Gruzijoje pas šiuos žmones Gigo ir Maiko, kuriuos dabar laikome savo draugais, gimė neapsakoma meilė šiai šaliai – jos žmonėms ir jų nuoširdumui, gamtai ir maistui. Todėl dabar drąsiai sakome – Gruzija su vaikais yra tikrai puikus pasirinkimas.

Mūsų draugai Gruzijoje Maiko ir Gigo

Daugelis pasakoja, kad Gruziją geriausia pažinti su Gruzinais ir Gruzinų namuose. Negaliu nesutikti labiau su šiuo pasakymu. Esame be galo dėkingi mūsų pažįstamiems, kurie mums rekomendavo Maiko ir Gigo. Jie parodė mums tikrąją Gruziją, priėmė į savo namus ir per septynerius pažinties metus tapome draugais. Iš jų visuomet imame pilną kelionės paketą – nakvynę, maitinimą ir ekskursijas.

Sakartvelas su vaikais

Kuomet pas juos atvykome pirmąjį kartą, jie priėmė mus savo pačių namuose. Valgėme jų valgomajame kartu su jais. Per septynerius metus jie šalia savo namų pasistatė su svečių namelius, didelį valgomąjį ir susilaukia vis daugiau svečių. Nes tiek mes juos visiems rekomenduojame, tiek ir nuvykę pas juos rekomenduoja ir kitiems.

Savarankiška kelionė į Sakartvetą

Gruzija su vaikais (Sakartvelas) su vaikais – kada ir kaip keliauti?

Iš Vilniaus yra tiesioginis skrydis su Wizzair avialinijomis į Kutaisi. Bilietų kainos svyruoja priklausomai nuo sezono. Esame pirkę bilietus ir po 15.99 ir po 100 eurų. Esame buvę Gruzijoje visais metų laikais – vasarą, rudenį, žiemą ir pavasarį. Kiekvienas sezonas savaip žavingas. Žiemą įspūdingi snieguoti kalnai. Ruduo labai malonus laikas keliauti – nes šilta ir oras labai švelnus, o vaisių gausa ir skonis tiesiog stebina. Vasarą gali būti labai karšta, tačiau būtent vasarą Gruzijoje būna daugiausiai turistų.

Kada geriausia keliauti į Gruziją

Kaip keliauti Gruzijoje?

Eismas Gruzijoje šiek tiek chaotiškas ir transporto sistema nėra labai išvystyta. Bent jau mums pasirodė patogiausia keliauti su taksi. Tokių taksi išėjus iš oro uosto daugybė, tiesiog reikia susiderinti kainą ir Jus nuveš kur ir kada norėsite. Turėkite omenyje, kad didžiojoje Gruzijos dalyje automobilių kėdutės tiesiog neegzistuoja. Tad jei planuojate keliauti automobiliu arba taksi – būtinai vežkitės savo. Nors atstumai Gruzijoje ir nėra labai dideli, tačiau turėkite omenyje, kad keliai prastos būklės, kalnuoti, tad net ir nedidelį atstumą nuvykti gali užtrukti 3-4 valandas. Taigi, keliauti su vaikais Gruzijoje bet jau mums patogiausia pasirodė taksi.

Gruzinų meilė vaikams

Gruzinų meilė vaikams yra išskirtinė. Tokios neteko matyti turbūt niekur pasaulyje. Būtent todėl tiek Motiejui, tiek Paulei, pirmosioms kelionėms lėktuvu pasirinkome Gruziją. Čia visur vaikus pakalbins, su vaikais visada pakalbins gatvėje ir nusišypsos. Visada visur praleis pirmus, turguje pavaišins. Bet svarbiausia, kad ta meilė ir dėmesys yra labai nuoširdūs, o ne tokie kaip tarkime arabų kraštuose, kur dėmesio tikslas – tau kažką parduoti.

Kuomet būname pas Maiko ir Gigo svečiuose, Maiko visuomet itin didelį dėmesį skiria Motiejui ar Paulei. Kuomet būna laikas pusryčiauti ar vakarieniauti, visuomet vaikus pakviečia pas save, padeda pavalgyti, kad tu galėtum ramiai pabūti. Kai tik būni namuose – žaidžia su vaikais, be to jie visuomet vaikams turi dovanų. Jie niekada nepamiršta pasveikinti gimtadienio proga ar per Kalėdas.

Praktiniai patarimai keliaujantiems su vaikais

• Keliaujant į Gruziją nėra būtinas pasas, užtenka asmens tapatybės kortelės;
  • Jei planuojate keliauti automobiliu ar taxi – pasiimkite su savimi automobilines kėdutes;
  • Nors Gruzija daugeliui atrodo pigi šalis tačiau taip tikrai nėra – turėkite omenyje;
  • Jei keliaujate atokiau nuo miestų ar kalnuose turėkite omenyje, kad ne visose parduotuvėse bus sauskelnių ar pieno mišinių. Jei būsite miestuose, šios problemos nekils. Taip pat ne visur rasite ir tyrelių kūdikiams, todėl su mumis visuomet keliauj ekologiškos Ponn tyrelės. Patogios ir praktiškos keliaujant, o svarbiausia – vaikų mėgstamos ir labai skanios.
Ponn tyrelės potogiausias sprendimas keliaujant su kūdikiu ar mažais vaikais

• Saulė Gruzijoje labai kaitri, tad visais metų laikas keliaudami naudokite saulės kremus;
  • Jei keliaujate su kūdikiu, patogiausia būtų turėti nešynę, nes net didžiuosiuose miestuose ne visur yra patogūs pravažiavimai ir nuvažiavimai;
  • Gruzija tikrai kontrastinga šalis, tad pasiruoškite. Ne visur rasite modernius tualetus, ne visur rasite modernius ir šiuolaikiškus viešbučius. Bet Gruzija atperka savo grožiu ir nuostabiais žmonėmis.

Valiutos keitimas ir mokėjimas kortele

Gruzijos piniginis vienetas – Gruzijos laris. Mes keičiamės pinigus mieste banke. Tikrai verta išsikeisti eurus į larius, nes Gruzijoje daug kur mėgsta grynuosius pinigus ir tikrai ne visur yra galimybė atsiskaityti kortele. Ypač jei keliausite kalnuose ar atokesnėse vietovėse.

Didesniuose miestuose restoranai, viešbučiai priima ir mokėjimus kortele. Kelionėse mes naudojame myTU mokėjimo kortelę, nes:

• Galime išsiimti iki 200 eur nemokamai, o išsiimti vietine valiuta pinigus bankomate yra pigiau nei išsikeisti eurus oro uoste.
  • Mokėdami užsienyje visada renkamės „mokėti vietine valiuta”. Kai išsiimant grynuosius ar atsiskaitant mokėjimo kortele mūsų klausia, ar norime mokėti eurais, ar vietine valiuta – visada renkamės mokėjimą vietine valiuta, kad išvengtume papildomų valiutos konvertavimo mokesčių!
  • Mokant myTU kortele netaikomi papildomi mokesčiai už tai, kad mokama ne eurais (kaip įprastai taiko kiti tradiciniai bankai). Mokėjimams kortele ne eurais taikomi standartiniai valiutų kursai.

Kituose straipsniuose papasakosime, ką verta aplankyti Gruzijoje bei apie nuostabią Gruzinų virtuvę.

Ką aplankyti Gruzijoje

Šis straipsnis yra autorinis, jį paruošė „Kelionės su vaikais ®“. Kopijuoti ir naudoti be leidimo yra griežtai draudžiama.
Daugiau informacijos apie lankytinus objektus visoje Lietuvoje rasite mūsų Facebook paskyroje „Kelionės su vaikais“ bei Instagram paskyroje „Kelionės su vaikais“.
Nepamirškite sekti mūsų socialiniuose tinkluose.
Apie keliones po pasaulį – Facebook paskyroje „Kelionės su vaikais po pasaulį“ bei Instagram paskyroje „Kelionės su vaikais po pasaulį“.
Ieškote daugiau lankytinų vietų su vaikais, kelionių patarimų ir rekomendacijų?! – prisijunkite prie keliautojų su vaikais grupės. Čia taip pat kviečiame dalintis savo kelionių įspūdžiais.
Norite pasidalinti savo kelione ar keliavimo su vaikais patirtimi – parašykite mums el. paštu.
Gruzija, Gruzija su vaikais, Ką pamatyti Gruzijoje, Kelioėns su vaikais, Kelionė į Gruziją (Sakartvelą) su vaikais, Kelionė į Sakartvelą su vaikais, Kelionės su kūdikiu, Lankytinos vietos Gruzijoje, Sakartvelas, Savarankiška kelionė į Gruziją, Savarankiška kelionė į Sakartvelą