Malaga su vaiku - Kelionės su vaikais
Malaga su vaiku
2023-03-07

„Pavasaris – metas, kai širdis ilgisi saulės, spindulių ir po regis nesibaigiančios žiemos norisi lėkti į šiltus kraštus. Mūsų šeima (devynmetis sūnus, vyras ir aš) kiekvieną pavasarį savaitei pabėga nuo jau atsibodusios pilkosios žiemos į šiltesnius kraštus tiesiog įsikvėpti. Šių metų kelionės taškas – saulėtoji Malaga Ispanijoje” – sako mūsų ištikimoji sekėja Ineta Bukelevičė.

Šįkart Ineta dalijasi su mumis, kokia ta Malaga su vaiku – ką pamatyti, ką paragauti, kur keliauti už Malagos ribų ir galų gale, kodėl ta Malaga tokia jau įtraukianti.

Malaga su vaiku

Malaga – miestas, kupinas finikiečių, maurų, karališkosios istorijos, jūreivių kovų, druskos vertės miestas, kuriame saulė šviečia 300 dienų per metus.

Bilietus nusipirkome iš Kauno ir nuskridome tiesiai į Malagos oro uostą. Kelionė patogi, nes oro uostas – vos 9 km nuo miesto, patogu pasigauti shuttle autobusą (kaina 4 Eur) arba sėsti į miesto autobusą ir sumokėti vos 1,40 Eur.

Kadangi kelionei skyrėme savaitę, nusprendėme išsinuomoti apartamentus, kad galėtume, kada nori keltis, kada nori pietauti mieste, o gal pasigaminti pietus ir namuose. Pasirinkimas buvo kaip visada taiklus – nuo senamiesčio vos 3 minutės pėškute, vieta itin tyli, rami ir saugi. Kadangi esame aktyvūs, rytais bėgiojame, iki pagrindinės uosto promenados bėgute užtrukdavome kokias 4 minutes ir džiaugdavomės kaskart įveikę pilies kalną.

Malagoje gausu kultūros, muziejų, gatvės muzikos, flamenko garsų, restoranėlių, ispaniško šurmulio ir kasdienės siestos, vaikų žaidimo aikštelių, pasivaikščiojimo takų ir nuostabių vaizdų.

Istorinė Malaga su vaiku

Pirmąją dieną skyrėme apsižvalgymui, aplankėme pakrantės promenadą, senamiestį, kuris žavus vinguriuojančiomis gatvelėmis, kaskart sukant vis į kitą pusę gali vaikščioti kone visą dieną, bet tai jokiu būdu neerzina. Susiradome ir parduotuvėles, kurių senamiestyje rasite, mažame restoranėlyje prisėdome pietų ir bandėme įkalbėti sūnų suvalgyti ispaniškąją paella. Deja, net su vištiena patiekalas jam kvepėjo žuvimi.

Ekskursija su gidu

Antroji kelionės diena buvo pirmadienis, iš anksto buvome užsisakę vietas ekskursijoje su vietiniu gidu, šią praktiką turime kiekvienoje kelionėje ir visiems rekomenduojame. Šįkart buvau geras klausytojas, išgirdau nuostabius pasakojimus apie Malagos katedrą, kuri turi mielą pravardę La Manquita, nes teturi tik vieną bokštą, patarimus, kaip aplankyti katedrą be bilieto pirkimo. Gidė mielai dalijosi skaniausių ledų vieta ir Malagos skonio ledais (rome mirkytos razinos), papasakojo apie antradienį vyksiančią Andalūzijos dieną. Itin įstrigo pasakojimas apie malagiečių švenčiamas Velykas, kurių metu vyksta iškilmingos sostų nešimo procesijos, žmonės švenčia kone dvi savaites.

„Kelionės su vaikais ®“ rekomenduoja įsigyti 2-ų valandų ekskursiją po Malagos senamiestį.

O jei norite sugrįžti į XI-XV a. ir susipažinti su musulmoniškuoju Malagos laikotarpiu, nukeliaukite į gyvybingą turgų souk ir padedami vietinio gido susipažinti su musulmonų kultūra Malagoje – nedvejodami užsisakykite ekskursiją pėsčiomis po senąją Mediną.

Muziejai

Po ekskursijos nukeliavome į Malagos nacionalinį muziejų, kuris ES piliečiams nemokamas, labai patiko, daug meno kūrinių, visa kvepia naujumu.

Po ekskursijos muziejuje keliavome į Picasso muziejų, į kurį buvo nusipirkę bilietus internetu. Patarimas visiems, kurie nenori laukti ilgoje eilėje per kelias gatveles – įsigykite bilietą internetu. Picasso – unikalus kubizmo pradininkas, muziejuje eksponuojami jo pirmieji darbai, nuo klasikinės tapybos, iki peizažų, kubizmo pradžios, Paryžiaus įkvėptų kūrinių. Muziejuje patiko tiek sūnui, tiek mums.

Po muziejaus – atradome visos kelionės dažnai lankytą ledainę, kurioje rekomenduojame paragauti Turret, citrinų, kavos, kokosų skonio ledų ragelyje – kosmosas.

„Kelionės su vaikais ®“ rekomenduoja aplankyti ir Automobilių muziejų bei Pompidou centrą.

Sporto atradimai Malagoje

Norėdami atsikvėpti ir vakare sudalyvauti netikėtai atrastoje sporto treniruotėje tiesiog Muelle porto prieigose – pietus gaminome namuose. Taip taip, išgirdote teisingai, Malagoje vyksta sporto treniruotės tiesiog paplūdimyje, kurias organizuoja miela suomė, Malagoje gyvenanti jau trejus metus. Išgirdau, kad tikėtina, jog pati grįšiu į Malagą ir gal net ilgesniam laikui, nes šis miestas kvieste kviečia, čia sportuoti susirenka žmogeliukai iš viso pasaulio, gyvenantys, atostogaujantys Malagoje – nuostabus pirmas kartas man.

Aeronautikos muziejus

Antradienis pasitiko dar viena saulėta diena ir Andalūzijos švente, kurios metu andalūziečiai turi laisvą dieną. Taigi, nieko nelaukę – skuodėme į Aeronautikos muziejų, įsikūrusį prie Malagos oro uosto. Jį lengva pasiekti miesto autobusu, kelio vos pusvalandis.

Įspūdingas muziejus visiems: įsikūręs pirmojo Malagos oro uosto terminale kviečia apžiūrėti senuosius oro uosto įrenginius, prietaisus, čia savanoriai sumontavęs tiek lėktuvo valdymo, tiek kosminio laivo simuliatorius, kuriuose tikrai pasijusite tarsi kylate į kosmosą arba leidžiatės. Tik gidai nemoka angliškai, tad teks pasimėgauti ispanišku pasakojimu čia lauko ekspozicijoje apstu ir gaisrinių automobilių, ir lėktuvų, kurie viduje išardyti taip, kad pamatytumėte, kaip jis įrengtas, kuri laikomas bagažas, pasėdėsite pilotų kabinoje – patiks ir berniukams, ir mergaitėms, ir mamoms, ir tėveliams.

Patarimas: jei norite muziejuose lankytis ramesniu metu, Ispanijoje į juos eikite po 14 valandos kodėl? Siesta… Po šio muziejaus skubėjome ieškoti maisto ir tolėliau įsikūrusiame rajone prie jaukaus parko, kuriame mūsų sūnus dar gerą pusvalandį suposi, atradome jaukų grilio patiekalų restoraniuką, pilną vietinių, tad šonkauliukai pomidorų padaže buvo pats tas. Po skanių pietų keliavome link miesto pilies – ji buvo nemokama dėl regiono šventės.

Miesto pilis

Labai rekomenduoju aplankyti šią pilį, ji unikali, joje justi ir musulmoniškos kultūros, ir kitų kultūrų sanplaikos, daug jaukių balkonėlių, kambariukų, baseiniukų, galime užlipti pasižiūrėti į miestą iš aukštai, fotografuotis, pailsėti ir šnekučiuotis. Labai gražu. Dar vienas bendras pastebėjimas apie Malagą – čia ne tik labai švaru ir kasryt miestas tiesiogine to žodžio prasme išplaunamas, bet ir pritaikytas vaikščioti, prisėsti, daug parkelių, pavėsio, jei reikia, suoliukų, tiesiog ilsėkis lauke. Itin daug ispanų eina pasivaikščioti, vieni sparčiau, kiti lėčiau, kiti romantiškai, kiti sportiškai.

Kelionės už Malagos ribų

Caminito del Rey ir Ronda

Trečiadienį ir ketvirtadienį paskyrėme mažam pabėgimui iš Malagos, nes išsinuomojome automobilį. Širdis kvietė nuvažiuoti iki Cadiz – nes esu įsimylėjusi Portugaliją. O ten jau beveik ir ši šalis.

Taigi, kelionės pirmasis tikslas – Caminito del Rey pėsčiųjų takas, kuris iki 2014 metų buvo pavojingiausias takas pasaulyje. Šiuo metu jis pritaikytas visiems, ilgis apie 7 km. Reikia tik patogių batų, neperpučiamos striukės. Automobilį reikia palikti tolėliau, iki starto pradžios nuveža autobusas už 2,5 Eur.

Dažnai leidžia keliauti tik su gidu grupėmis, kiekvienam ėjikui duodamas šalmas, asmeninės ausinės, radijo stotelė, žygio metu išgirsite daug pasakojimų, gidas stebi, prižiūri.

Įspūdingas takas, kuris įrengtas ant uolų, 70-105 metrų aukštyje, vaizdai svaigina, stebina, unikalu. Paskutinis tiltas kelia iššūkį, tikrai sudreba širdis, pakyla adrenalinas.

Įsigykite įėjimo bilietus į Caminito del Rey iš anksto arba išsamų turą su gidu.

Po šio žygio, lengvai pavargę, keliavome į gražiąją Ronda. Tai tikras, ispaniškas miestelis, su bulių arena, mažomis gatvelėmis, nuostabiomis panoramomis, nes miestas ant uolų. Čia atradome nuostabų restoranėlį, kuriame prisiragavome tapas ir itin skanios paella, keptą tikroje keptuvėje pirštus galima apsilaižyti.

„Kelionės su vaikais ®“ rekomenduoja: jei norite pažinti Rondą iš arčiau, rekomenduojame pasidomėti ekskursija po šį miestuką.

Cadiz

Iš Rondos patraukėme link Cadiz, į kurį nuvykom jau vėlų vakarą, bet mus pasitiko dieviško grožio tiltas ir Portugalijos kvapas. Ketvirtadienio rytas bėgant Cadiz miesto pakrante palei Atlanto vandenyną suko galvą, po skanių pusryčių aplankėme visas gatveles, kačių viešbutį ant akmenų prie prieplaukos, vietinį turgų ir apie pietus iškeliavome link kito kelionės tikslo – Gibraltaro.

Pakeliui alkani ieškojome mažo miestelio, aplankėme pakrantes, kurios miega ir laukia sezono, kur jautiesi toks mažas ir tyla užburia, nes aplink tik tu ir vandenynas, kriauklės, akmenukai, taip ir norisi likti. Pakeliui, mažame, miestuke atradome jaukų restoranėlį, kuriame niekas nekalba angliškai, tai rankų pagalba išsirinkome patiekalus ir laimingi išvažiavome link Gibraltaro.

„Kelionės su vaikais ®“ rekomenduoja: Cadiz galite pažinti ir įsigiję nebrangią istorinę eksursiją pėsčiomis su Romos teatro lankymu.

Gibraltaras

Gibraltaras – unikaliai įdomu, nes perėjus du pasienio postus atsiduri ant oro uosto pakilimo tako taip, taip, čia kyla ir leidžiasi lėktuvai tau panosėje.

Gibraltare jautėmės įdomiai, nes kone per 5 minutes patenki į vieną iš Londono gatvių, pilnų britų, parduotuvių, čia beje, galima atsiskaityti tik svarais, valiutų keityklų apstu. Pazylioję ir pajautę norą grįžti į Ispaniją, keliavome atgal ir nekantriai norėjome grįžti į Malagą.

Malaga su vaiku: paskutinė atostogų diena

Paskutinė diena Malagoje buvo skirta kiekvieno skonių ir norų pildymui. Mama ėjo į vietinį turgų pirkti įvairių žuvų, krevečių pietums, pakeliui atradome vyninę, kurioje galima vietoje paragauti kokio nori Moscatel ir kitų rūšių vynų. Sūnus ėjo į OXO video žaidimų muziejų, kuriame ribotas laikas lankymui – iki 2 valandų. Laiką skyrėme knygos skaitymui ant suoliuko, žuvies pietų asorti, pasivaikščiojimų pakrante žaidžiant žodžių žaidimą ir juoką iki ašarų bei vakarojimą kavinukėje.

Į Malagą sugrįšime, gal ne vasarą, nes labai karšta, bet tikrai dar nekart, puikus miestas atrasti, įkvėpti, įdegti, mylėti, eiti, bėgti, juoktis ir jaustis laisvai. Malaga su vaiku taip pat labai tinkama keliauti ir atostogauti.

Kopijuoti ir naudoti be autorės ar „Kelionės su vaikais ®“ leidimo yra griežtai draudžiama.
Nepamirškite sekti mūsų socialiniuose tinkluose. Daugiau apie keliones Lietuvoje rasite mūsų Facebook paskyroje „Kelionės su vaikais“ bei Instagram paskyroje „Kelionės su vaikais“.
Apie keliones po pasaulį – Facebook paskyroje „Kelionės su vaikais po pasaulį“ bei Instagram paskyroje „Kelionės su vaikais po pasaulį“.
Ieškote daugiau lankytinų vietų su vaikais, kelionių patarimų ir rekomendacijų?! – prisijunkite prie keliautojų su vaikais grupės. Čia taip pat kviečiame dalintis savo kelionių įspūdžiais.
Norite pasidalinti savo kelione ar keliavimo su vaikais patirtimi – parašykite mums el. paštu.