Londonas su vaikais - Kelionės su vaikais
2024-07-07

Jungtinės Karalystės sostinė Londonas – tai vienas iš miestų, kuriame platus pasirinkimas šeimoms draugiškų vietų ir veiklų. Čia rasite ir garsiuosius raudonus dviaukščius autobusus ir senąsias telefono būdeles. Taip pat tikriausiai kiekvienas galėtų nesunkiai įvardinti ir lankomiausius miesto objektus – Londono tiltą, Didįjį Beną ir Londono apžvalgos bokštą. Londonas su vaikais – tai kelionė po vieną didžiausių ir reikšmingiausių pasaulyje miestų.

Nors atrodo, jog „Kelionės su vaikais“ įkūrėjų šeimoms jau teko pabuvoti daugelyje pasaulio vietų, kelionę į Jungtinę Karalystę vis dar saugome šalių, kurias būtina aplankyti su vaikais sąraše. Šį kartą mūsų ištikimoji sekėja ir skaitytoja Ineta Bukelevičė dalijasi savo įspūdžiais iš kelionės Londone. Londonas su vaikais – Ineta dalijasi, ką galima pamatyti ir nuveikti per tris kelionės dienas.

Londonas su vaikais

Nors daugelis mūsų pažįstamų šį miestą jau buvo seniai aplankę, mes vis delsėme, kadangi pirmąkart čia apsilankėme maždaug prieš 7 metus ir miestas mus atstūmė milžinišku tempu, turistų ir miesto gyventojų srautu, dangų siekiančiais dangoraižiais ir mus ištiko tiesiog paprasčiausias didelio miesto šokas.

Kelionė į Londoną lėktuvu

Sugrįžti į Londoną sugalvojome netikėtai, mūsų šeimai, sūnui ūgtelėjus ir gyvenant ramesniu pulsu gyvenančiam uostamiestyje, patinka trumpam pabėgti į didelius miestus, įkvėpti gyvybės, tempo ir miesto kultūros. Tad pasirinkome Palangos oro uosto siūlomą Londono kryptį, patogias datas ir pirmyn.

Skridome į Londono Standstedo oro uostą, nors nuskridome apie 23 val., tačiau patogūs Shuttle autobusai į Stanford stotį nuvežė maždaug per valandą, o pasiekti vyro giminaitės namus mums padėjo – Londone populiarus Uber. Galime teigti, kad kelionė jau nuo pirmo kilometro Londone mus nustebino, nes iškviestasis Uber buvo Tesla, mūsų dešimtmečiui tai buvo tiesiog WOW.

Londonas garsėja vėjais, pilku debesuotu oru ir lietumi ir skridome oro nebijodami, nes gyvenimas pajūryje išmokė pamilti bet kokį orą ir prie jo prisitaikyti. Šįkart orai nustebino, visomis dienomis buvo šilta, apie 24 šilumos ir jokio lietaus – vasara.

Londonas su vaikais – pirmoji kelionės diena

Pirmąją dieną pasileidome už mus sudėliotos dienos planu ir valandėlę pasivaikščioję Silvertown gatvelėmis ir susipažinę su metro, traukinių, kanalų sistema, pradėjome nuotykius.

Pirmoji stotelė – Greenwich rajonas, į kurį nuplaukėme Uberboat. Patogi transporto priemonė, nebrangi ir suteikianti vėjo plaukuose. Greenwich rajone mus pasitiko istorinis muziejus – laivas, kuriame veikia įvairios ekspozicijos. Šalia yra ir Jūrų muziejus, jūrininkystės koledžas, nuostabi kalva su žaliomis pievelėmis, takais pasivaikščiojimui, piknikams ir kalno viršūnėje įsikūrusiai observatorijai ir Nuliniam dienovidiniui. Taip taip, būtent nuo čia skaičiuojamas laikas ir laiko juostos, čia galima apsilankyti observatorijoje (įėjimas mokamas), o šalia esanti apžvalgos aikštelė žada gražiausią vaizdą į miestą – tikrai tiesa, akis džiugina ir žaluma, ir senesnės architektūros pastatai ir dangoraižiai.

Greenwich su vaikais

Pažioplinėję leidomės tolyn – čia mūsų laukė kelionė ne metro, o tuneliu po upe. Jo pradžia prieplaukoje, pėsčiomis užtruksite 10-15 minučių. Tunelyje dienos metu daug žmonių, vakare vienam vaikščioti nerekomenduojama. Tunelis įspūdingas, jame vėsu ir visgi, norisi kuo greičiau praeiti, nes esi po upe.

Covent garden rajonas

Praėję upės tunelį toliau keliavome link Covent garden ir Soho rajonų, pasirinkome šalutines gatveles, parduotuvėles ir pamažu ėjome link garsiojo China Town. Čia šurmulys milžiniškas, gausu miestiečių, turistų, parduotuvėlių, gatvės maisto, restoranėlių ir raudonųjų žibintų. Kadangi jau buvome beprotiškai išalkę, ieškojome vietos vėlyviems pietums, alkio vedami pasirinkome restoranėlį, kurio pietūs buvo nuviliantys, tik kaina – stulbinanti. Patarimas – pasidomėkite iš anksto.

China Town (Kinų kvartalas)

Convent Garden aplankėme Royal Opera House, kur galima apžiūrėti pastatą ir gatvės miestinėtojams, atsigerti kavos kavinukėje, apžiūrėti būsimo pasirodymo aprangą ir apsilankyti terasoje, kurioje atsiveria vaizdas į miestą ir į teatro siuvyklą. Ypatingas kultūros jausmas ir aura.

Convent Garden rasite maisto Hall, kurioje gausu viso pasaulio skonių, užkandžių ir dar daugiau. Šiame rajone rasite ir Londono transporto muziejų, jame pristatomo ir visos transporto rūšys, metro linijos, jų spalvos (kiekviena metro linija turi savo spalvų Brandbook). Beje, naujausios linijos – Jubilee ir Elizabeth Line – šviesios, itin gilios, jose daug žmonių.

Jei naudositės viešuoju transportu, pravers Oyster kortelė, kurią galite pasipildyti norima suma, ją būtina priglausti prie vartų ir išeinant – atsižymėti. Galima vietoje jos atsiskaityti banko kortele ar banko apps telefone – patogu. Beje, vaikams viešasis transportas nekainuoja, belieka išmokti pereiti vartus su suaugusiuoju, pasirinkite skirtus mamai/tėčiui ir vaikui.

Vakarui pasilikome desertą – pasivaikščiojimą parke link Bekingamo rūmų, voveraičų paieškas, upėje plaukiojančias antytes, nukeliavome link Westminsterio abatijos, Big Beno, jį nufotografavome iš visų pusių, pagrindiniu tiltu perėjome upę link London eye. Jei norėsite papramogauti pasikeldami apžvalgos ratu – nusiteikite paišlaidauti – vienam suaugusiajam kaina nuo 42 svarų, vaikui nuo 38 svarų.

„Kelionės su vaikais” rekomenduoja pasižiūrėti kainas ir partnerių sistemoje, kur dažnai būna ir nuolaidų, todėl galite kažkiek sutaupyti.

London eye

Antroji diena

Antroji diena išaušo saulėta ir šilta, po rytinio bėgimo ir papusryčiavę iškeliavome link Liverpool street. Čia ne tik žavi kelionė palei dangoraižius apačioje, bet pasivaikščiojimas tarp jų prilygsta išsiilgtam didelio miesto jausmui. Žavi aplink zujantys kostiumuoti londoniečiai, kavinėse aptariamų darbo susitikimų kuždesiai ir verslo kalba.

Šiame rajone mūsų plane – Museum of England Bank. Šis muziejus nemokamas, todėl drąsiai rekomenduojame norintiems susipažinti su Anglijos banko istorija. Čia sužinosite apie pinigų informaciją, naujausias tendencijas, ateities valiutas, galėsite sužaisti žaidimą apie banką ir pabandyti pakelti aukso grynuolį, kuris sveria apie 13 kg. Tokių grynuolių Anglijos banke saugoma apie 400000.

Po apsilankymo muziejuje pasiruoškite griežtai patikrai – keliavome ieškoti terasos dangoraižyje. Nors bilietai yra nemokami, rekomenduojame jais pasirūpinti iš anksto. Mes lankėmės Sky Garden terasoje, į kurią bilietus paskelbia pirmadieniais. Bandėme savo laimę „gyvoje“ eilėje, luktelėjome apie 30 minučių ir – mes jau įspūdingo pastato 35 aukšte. Čia jus sužavės 360 miesto panorama, oranžerija, kavinės ir prabangūs restoranai, nusiteikite daugeliui kadrų ir Londonui iš viršaus. Tiesiog – įspūdinga.

Garden sky terasa

Harry Potter turas Warner Bros studijoje

Aplankėme Šv. Pauliaus katedrą, pamojavome Londono muziejui, kuris šiuo metu uždarytas, išvaikščiojome Barbican gatveles ir papietavome nuostabiame amerikietiškame Grill restoranėlyje. Pilnais pilvukais leidomės į vakaro nuotykį, kurio su nekantrumu laukė ne tik mūsų sūnus bet ir mes.

Tai Warner Bros studijos Harry Potter filmo kūrimo turas. Jei nuspręsite dalyvauti šiame ture, patariame bilietus įsigyti kuo anksčiau, kad galėtumėte gauti geresnius laikus, mūsų turas prasidėjo 17:30, vėluoti nevalia.

Bilietų geromis kainomis radome „Kelionės su vaikais” partnerių sistemoje:

Warner Bros studios Londone

Iki Studijos nyvykti itin toli, nuo miesto centro apie 30 km, tad teks važiuoti metro iki Eston jungties, traukiniu iki Watford jungties, o nuo ten Jūsų lauks specialus Harry Potter dviaukštis autobusas. Turėkite mintyje, kad lankytojų laukia labai daug ir galite nepatekti į autobusą. Mes bandydami išvengti pavėlavimo rizikos, šokome į 20 miesto autobusą ir nuvažiavome iki studijos savarankiškai, teko paeiti 10 minučių, bet nevėlavome.

Ką pamatysite šiame ture?

Įžengus į studiją Jus pasitiks didysis drakonas ir gidas. Gidas papasakos pagrindines turo taisykles ir atvers duris į Hario Poterio pasaulį. Širdis spurda visiems – čia laukia iš vakarienių salė su ore kabančiomis žvakėmis, pilies laiptai, kambariai, paveikslai, burtai, eliksyrai, apsigynimo nuo juodosios magijos kambarys, mokytojai, Kvidičo šluotų turnyras, tamsusis miškas su milžiniškais vorais, garsiuoju banku ir jame dirbančiais goblinais, drakonais. Taip pat išgirsite ir režisierių bei aktorių įžvalgų ir paaiškinimų, kaip buvo kuriama ši stebuklinga aplinka. Turėsite galimybę paliesite šiltnamyje augančius madragus, kurie raunami klykia, pamatysite Durslių namą ir jame pasivaikščiosite, aplankysite Skersinį skersgatvį, pereisite pilies tilto dalimi, pasėdėsite garsiajame mėlyname automobiliuke ir dar daug daug. Čia netgi paragausite multisulčių eleiksyro, apsilankysite garsiajame 9 ¾ perone, garo traukinyje, o galvas apsuks suvenyrų parduotuvė, kurioje rasite, ko tik širdis geidžia. Tad ruoškitės įsigyti savąją burtų lazdelę.

Turas trunka apie 3 valandas, iš jo link Watford jungties parveš greitasis Hario Poterio autobusas (turintiems bilietus į šį turą – nemokamas), o toliau grįžti – jau užtruks.

Nusprendėme apsilankyti naktiniame Londone ir grįždami nukeliavome link Tower Bridge, nes jo naktinės šviesos ir nuo upės atsiverianti panorama – užburia. Vakare Londone vėsoka, tad turėkite ką šiltesnio apsirengti. Antrosios dienos vakarą užbaigėme picomis 2 nakties, bet juk atostogos.

Naktinis Londonas su vaikais

Trečioji kelionės Londone diena

Trečiąją dieną leidomės dar vienam dienos nuotykiui. Link O2 arenos kėlėmės miesto funikulieriumi, kuris veikia kasdien 7-23 val. vakare kiekvienas keltuvas nuspalvintas skirtinga spalva ir atrodo kaip spalvotų karoliukų girlianda virš upės. Persikėlę į vieną pusę darkart išvaikščiojome Greenwich rajonėlį, nes tikrai užburia širdį ir perėję tuneliu po upe, sėdome į metro ir pajudėjome link Tate muziejaus.

Tate muziejus Londone

Tate meno muziejus

Tate Museum – modernaus meno rojus. Čia rasite begalybę galerijų kuriose galėsite praleisti visą dieną. Mūsų lankymosi metu vyko Yoko Ono paroda, užburia ir verta įsiklausyti į jos skleidžiamą taikos žinutę. Tate muziejuje rasite itin romantišką balkoną, iš kurio atsiveria graži panorama.

O ar žinojote, jog nemažą dalis pasaulio muziejų, tarp jų ir Londone esantis Britų muziejus siūlo virtualius turus. Taigi apsilankyti viename iš jų galite nepalikdami savo namų. Daugiau apie tai rasite straipsnyje TOP10 virtualių turų po pasaulio muziejus.

Miesto panorama Tate muziejuje

Palikę Tate muziejų, pėsčiomis keliavome atgal link Big Beno (juo atsigrožėti neįmanoma), Parlamento rūmų, elegantiškios Westminsterio abatijos. Čia vyko milžiniškas protestas ir mitingas už švarią planetą, tad teko skintis kelią pro gausybę žmonių. Skyrėme pora valandų lengvam pasivaikščiojimui Green Park prie Bakingemo rūmų. Svarstėme, kur gyvena karaliai, mėgavome Hyde parko teikiamais gamtos malonumais. Čia vasaromis begalybė piknikautojų, aktyviai leidžiančių laiką gamtoje. Mūsų kelionės tikslas – libaniečių restoranėlis Padingtono rajone, kuriame patyrėme nenusakomo skonio malonumus ir pailsėjome. Kaip minėjau – verta paieškoti.

Mūsų kelionę vainikavo grįžimas Oxford gatve, kurioje milijonai parduotuvių (tiek itin prabangių, tiek prieinamomis kainomis), žmonių ir miesto gyvenimo. Užsukome ir į garsųjį Selfriges prekybos centrą, kuriame akys raibo nuo gražiausių indų, maisto produktų, prabangiausių juvelyrikos gaminių, čia galima užsisakyti ir 5 valandos arbatos vaišes, kurios metu patiekiami desertukai, arbata ir smagu, jog tradicija gyva net jaunimo tarpe.

Beje, „Kelionės su vaikais” rekomenduoja Peppa Pig arbatos ceremoniją ypatingame Peppa Pig autobuse.

Pabaigai – kelionė namo lengvu žingsniu, šypsenos ir pažadas sugrįžti, nes pamatėme tik mažą dalelę didelio miesto gyvenimo.

Londonas su vaikais

Straipsnis „Londonas su vaikais ” yra autorinis, kopijuoti ir naudoti be autorių leidimo yra griežtai draudžiama.
Nepamirškite sekti mūsų socialiniuose tinkluose. Daugiau apie keliones Lietuvoje rasite mūsų Facebook paskyroje „Kelionės su vaikais“ bei Instagram paskyroje „Kelionės su vaikais“.
Apie keliones po pasaulį – Facebook paskyroje „Kelionės su vaikais po pasaulį“ bei Instagram paskyroje „Kelionės su vaikais po pasaulį“.
Ieškote daugiau lankytinų vietų su vaikais, kelionių patarimų ir rekomendacijų?! – prisijunkite prie keliautojų su vaikais grupės. Čia taip pat kviečiame dalintis savo kelionių įspūdžiais.
Norite pasidalinti savo kelione ar keliavimo su vaikais patirtimi – parašykite mums el. paštu.
Didysis Benas, Hario Poterio turas, Jungtinė Karalystė, Jungtinė Karalystė su vaikais, Ką nuveikti Londone su vaikais?, Ką verta pamatyti Londone?, kelionės su vaikais, Lankytinos vietos Londone, Londonas, Londonas su šeima, Londonas su vaikais, Tate muziejus, Warner Bros studios