Paskutinį rugpjūčio šeštadienį minima Geležinkelininko diena – neeilinė galimybė iš arčiau pažinti geležinkelius, jų istoriją, progresą ir vykdomą veiklą. LTG grupė, prieš metus atgaivinusi tradiciją šią dieną minėti kartu su visuomene, rugpjūčio 26 – rugsėjo 15 d. kviečia į renginių ciklą, kurio metu atveriami įprastai neprieinami objektai, siūlomi išskirtiniai traukinių maršrutai, vyksta kultūriniai renginiai ir edukacijos.

LTG grupė kviečia švęsti Geležinkelininko dieną: ypatingi maršrutai, atviri geležinkelio objektai ir specialūs renginiai
Ypatingi maršrutai, atviri geležinkelio objektai ir specialūs renginiai – taip LTG grupė kviečia švęsti Geležinkelininko dieną nuo rugpjūčio 26 iki rugsėjo 15 dienos. „Geležinkelininko diena – ypatinga kiekvienam dirbančiam LTG grupėje. Norime, kad ypatinga ji taptų visiems. Todėl atveriame erdves, ruošiame ypatingus maršrutus, istorijas – apie praeitį, dabartį ir ateitį. Nuo geležinkelių raidos iki šiuolaikinės infrastruktūros, nuo kultūros iki didžiausių statybų projektų Lietuvoje. Kviečiu visus – šeimas, jaunimą, geležinkelių entuziastus, istorijos mėgėjus – pamatyti, kokie šiandien yra geležinkeliai ir kas jų laukia ateityje,“ – sako LTG grupės Korporatyvinių reikalų direktorius Aleksandras Zubriakovas.
Ypatingi maršrutai, atviri geležinkelio objektai ir specialūs renginiai
Vienas ypatingiausių šiemet siūlomų objektų – „Rail Baltica“ statybvietė, kur per Nerį tiesiamas ilgiausias geležinkelio tiltas Baltijos šalyse. Čia lankytojai galės patys pamatyti projekto progresą ir sužinoti apie unikalius sprendimus, taikomus saugant aplinką.
Duris atvers ir modernios logistikos centrai – lankytojai galės iš arti susipažinti su Vilniaus ir Kauno intermodalinių terminalų veikla. Čia bus galima sužinoti, kas yra intermodalumas ir patiems pamatyti, kaip efektyviai ir greitai perkraunami kroviniai iš vienos transporto priemonės į kitą, Kaune – ir nuo vienos geležinkelio vėžės – į kitą.
Kauno ir Klaipėdos gyventojams bei svečiams ruošiamos specialios ekskursijos traukiniu. Maršrutas „Bėgiais po Kauną“ ves per Šančius, Fredą ir Aleksotą iki S. Dariaus ir S. Girėno aerodromo, kuriame bus galima susipažinti ir su Lietuvos aviacijos istorija. Ekskursija „Bėgiais po Mažąją Lietuvą“ kvies iš Klaipėdos leistis į Pagėgius ir pažinti Priekulės, Šilutės ir kitų vietovių istorijos bei kultūros savitumą.
Vilniuje įsikūręs Geležinkelių muziejus Geležinkelininko dienai paruošė gausybę staigmenų – visą savaitę čia vyks ekskursijos po muziejų ir šalia įsikūrusį Bėgių parką, naujų parodų atidarymo renginiai, o rugsėjo 6 d. šventinę savaitę muziejuje užbaigs „Pavilnio Big Bendo“ koncertas Bėgių parko angare.
Nepamirštami įspūdžiai lauks išdrįsusių pasivaikščioti Lyduvėnų tiltu, ilgiausiu ir aukščiausiu Lietuvoje, nuo kurio atsiveria įspūdingi Dubysos slėnio vaizdai. Technikos entuziastai kviečiami aplankyti elektrinių traukinių depą Naujojoje Vilnioje, kuriame jau daugiau nei 40 metų prižiūrimi „LTG Link“ traukiniai, ar Radviliškio geležinkelio mazgą – vieną seniausių ir didžiausių Lietuvoje, neatsiejamą nuo Radviliškio miesto istorijos.
Ekskursijos
„Rail Baltica“ Neries tilto statybų aikštelė
„Rail Baltica“ Lietuvoje įgyvendinanti LTG grupė kviečia visuomenę į pasivaikščiojimą po būsimo ilgiausio tilto per Nerį statybvietę.
Neries tiltas – vienas svarbių „Rail Baltica“ infrastruktūros objektų, kuris taps ilgiausiu geležinkelio tiltu Baltijos šalyse. Tiltas bus 1,51 km ilgio, apie 14 metrų pločio ir statomas apie 40 m aukštyje virš Neries upės bei jos slėnio.
Ypatingas šio tilto bruožas yra tai, kad perdangos statybai bus vykdoma trimis skirtingomis technologijomis, laikantis aplinkosauginių reikalavimų ir saugant „Natura 2000“ teritorijos biologinę įvairovę. Šiuo metu aktyviai statomos tilto kolonos, o rangos darbus vykdo italų įmonė „Rizzani de Eccher“.
Bėgiais po Kauną. Ekskursija traukiniu – nuo geležinkelio iki padangių
Kerintys vaizdai pro langą, nekasdieniai įspūdžiai ir galimybė iš naujo atrasti Kauną – visa tai laukia pasirinkusių šią kelionę! Specialiu maršrutu, lydimi gido, leisimės į ekspediciją bėgiais, kuriais riedančio keleivinio traukinio paprastai neišvysime.
Ekskursiją pradėsime geležinkelio stotyje, o vėliau riedėsime pro įspūdinga istorija garsėjančius Fredą, Aleksotą, kol įvažiuosime į S. Dariaus ir S. Girėno aerodromą. Čia lauks neeilinė galimybė iš arti susipažinti su Lietuvos aviacijos istorija.
Bėgiais po Mažąją Lietuvą. Ekskursija traukiniu nuo Klaipėdos iki Pagėgių
Iš Klaipėdos leisimės į kelionę po Mažąją Lietuvą. Pro traukinio langą atsivers vaizdai, liudijantys regiono savitumą: Priekulės geležinkelio stotis, vadinama vienu iš autentiškiausių ir įspūdingiausių objektų regione, XVI a. menantys Kukorai, Šilutė su savo turtinga praeitimi bei dvasia, Pagėgiai, saugantys sudėtingos Lietuvos istorijos atminimą.
Ekskursijos metu, lydimi gido, ne tik mėgausimės vaizdais, bet ir sužinosime, kuo šis kraštas ypatingas: nuo rašytinės lietuvių kalbos ištakų iki unikalios kultūros, kurią formavo gyvenimas šalia Nemuno, virtusio ir prekybos keliu, ir valstybių siena, ir knygnešių bendražygiu. Tai kelionė traukiniu per Mažosios Lietuvos istorijos puslapius.
Kauno intermodalinis terminalas
Kauno intermodalinis terminalas yra strategiškai svarbus transporto mazgas, kuriame susikerta skirtingų transporto rūšių (geležinkelio ir kelių transporto) ir skirtingų geležinkelio vėžių (1520 mm ir 1435 mm) srautai. Tai leidžia efektyviai ir greitai perkrauti krovinius iš vienos transporto priemonės į kitą, nuo vienos geležinkelio vėžės – į kitą. Būtent iki čia iš Lenkijos nutiesta europinė vėžė, leidžianti kroviniams be perkrovimo įveikti tūkstančius kilometrų.
Ekskursijos metu susipažinsite su šio modernaus terminalo veikla: išgirsite jo istoriją, sužinosite, kaip atkeliauja konteineriai, puspriekabės ar nestandartiniai kroviniai, kaip jie rūšiuojami ir perkeliami į kitas transporto rūšis, taip pat, kodėl Kaunas – strategiškai svarbus „Rail Baltica“ mazgas.
Vilniaus intermodalinis terminalas
Kaip atrodo šiuolaikinė krovinių kelionė geležinkeliu? Kas yra intermodalumas? Ir kur filmuojami muzikiniai klipai bei TV laidos? Visa tai sužinosite apsilankę Vilniaus intermodaliniame terminale – moderniame logistikos centre, įsikūrusiame visai šalia Vilniaus – Vaidotuose.
Ekskursijos metu susipažinsite su terminalo veikla: pamatysite, kaip speciali technika perkelia konteinerius nuo traukinių ant sunkvežimių (arba atvirkščiai), kaip jie ruošiami tolimesnei kelionei, sužinosite, kokius krovinius ir maršrutus aptarnauja šis terminalas.
Geležinkelių muziejus Vilniuje
Vilniuje įsikūręs Geležinkelių muziejus Geležinkelininko dienai paruošė daug staigmenų – visą savaitę kasdien vyks ekskursijos muziejuje ir Bėgių parke, parodų atidarymo renginiai, o šventinę savaitę užbaigs bigbendo koncertas Bėgių parko angare.
Elektrinių traukinių depas Naujojoje Vilnioje
Vienintelis Lietuvoje elektrinių traukinių depas Naujojoje Vilnioje veikia jau daugiau nei 40 metų. Čia remontuojami ir prižiūrimi elektra varomi „LTG Link“ traukiniai. Apsilankę ekskursijoje sužinosite ne tik apie jų priežiūrą, bet ir apie netrukus atsinaujinsiančią infrastruktūrą, kuri bus pritaikyta naujos kartos elektriniams ir bateriniams riedmenims.
Pasivaikščiojimas Lyduvėnų tiltu
Dubysos regioniniame parke (Raseinių r.) esantis ilgiausias ir aukščiausias Lietuvoje geležinkelių tiltas dėl savo strateginės reikšmės ilgą laiką buvo uždaras visuomenei. Nusprendus jį pritaikyti lankytojams ir atlikus rekonstrukcijos darbus, tiltą gali aplankyti visi norintys. Nuo jo atsiveria pasakiški vaizdai, juk pasivaikščioti kviečiame 33 m aukštyje. Gali būti, kad kol jūs grožėsitės panorama, vos keliais metrais aukščiau pradundės traukinys. Bet kuriu atveju, stiprūs įspūdžiai garantuoti!
Radviliškio geležinkelio mazgas
Radviliškio geležinkelio mazgas – vienas didžiausių ir seniausių Lietuvoje. Čia įsikūrusio lokomotyvų depo ištakos siekia dar 1870 metus. Ekskursijos metu ne tik aplankysite depą ir kitą šiame mazge veikiančią infrastruktūrą, bet ir susipažinsite su čia vykdoma veikla bei geležinkelių istorija, glaudžiai susijusia su Radviliškio miesto raida.