Patarimai dėl atšauktų skrydžių - Kelionės su vaikais
Patarimai dėl atšauktų skrydžių
Lėktuvų stebėjimo ir vaikų žaidimų aikštelė
2022-11-01

Patarimai dėl atšauktų skrydžių

Savo patirtimi dalinasi viena iš „Kelionės su vaikais ®“ įkūrėjų Jolita.

Patarimai dėl atšauktų skrydžių – Jolita asmeniškai susidūrė ir su atšauktomis kelionėmis, pinigų susigrąžinimo procedūromis ir kitais nepatogumais dėl skrydžių atšaukimo ar pakeitimo. Ji dalinasi savo patirtimi ir nori patarti Jums, kaip elgtis tokiose ar panašiose situacijose.

Atšauktos kelionės

Bendra taisyklė – jei jūsų skrydį atšaukė pati avialinijų bendrovė – tuomet ji ir turi pareigą Jums grąžinti pinigus.

DOVANŲ KUPONAI/VAUČERIAI arba kreditas į Jūsų virtualią sąskaitą avialinijų paskyroje – bendrovės pirmiausiai siūlo vaučerius kitiems bilietams pirkti, o ne grąžinti pinigus. Tai nėra blogiausias variantas, tačiau turime žinoti pagrindines taisykles apie jų panaudojimą – konkrečiai kalbu apie RYANAIR vaučerį – jį galite panaudoti labai paprastai, atliekant užsakymą, apmokėjimo žingsnyje pateikiama galimybė suvesti jo numerį, TAČIAU jį galite naudoti tik tuomet, jei sutampa pagrindinio keleivio vardas ir pavardė.

PILNAS GRĄŽINIMAS/FULL REFUND – dauguma visgi nori atgauti pinigus. Taigi ką BŪTINAI turite padaryti, kad juos atgautumėte greičiau, jei grąžinimas vis dar neatliktas. Jeigu Jūs gavote laišką iš avialinijų su vaučeriu, tačiau nenorite jo naudoti, o norite atgauti pinigus, Jūs turite BŪTINAI per pokalbių programėlę/LIVE CHAT‘ą (RYANAIR) ar per SKAMBUČIŲ CENTRĄ (brangus variantas) ar per užklausų/skundų formą susisiekti su avialinijomis tiesiogiai. RYANAIR suteikia galimybę susisiekti su jų agentais gyvai per LIVE CHAT. Tą ir padarykite – susisiekę pateikite savo užsakymo numerį ir pareikalaukite pilno pinigų grąžinimo. Pokalbio metu atsakykite į užduodamus klausimus ir būtinai gaukite atsakymą, jog jus „pastatė į eilę“ dėl pinigų grąžinimo. Po šio pokalbio Jums ateis/TURI ateiti laiškas kuriame bus parašyta, kad Jūs esate eilėje dėl pinigų grąžinimo. Dar vėliau ateina laiškas, kad grąžinimas atliktas ir Jums į sąskaitą per 5-7 dienas bus įskaityti pinigai. Po šio laiško – tikrinkite savo banko sąskaitą. Kas atsitiks, jei to nepadarysite – NIEKO, tik greičiausiai pinigus Jūs gausite vėliau arba tik tada, kai baigsis vaučerio galiojimas.

ASMENINĖ PATIRTIS SU RYANAIR: teko priminti apie atšauktus tris skrydžius net kelis kartus, tačiau pinigus už atšauktas keliones atgavau visus.

PATARIMAS – jei norite atgauti pinigus greičiau, turite įdėti pastangų ir laiko susisiekiant su avialinijomis išreiškiant savo pageidavimus LABAI aiškiai.

Jūsų skrydžio neatšaukė, tačiau jūs dėl tam tikrų priežasčių juo neskridote

RYANAIR ir daugelis kitų kompanijų taiko vadinamus ORO UOSTO MOKESČIŲ/GOVERMENTS TAXES grąžinimus už skrydžius, kurie vyko, bet Jūs neskridote. WIZZAIR tuo tarpu irgi grąžina dalį pinigų, atskaitę atšaukimo mokesčius, skirtumas tas, kad susigrąžinti oro uosto mokesčius reikia jau po skrydžio, kuriuo neskridote (kuo anksčiau tuo geriau, nes kai kurios bendrovės taiko „senaties terminus“), o Wizzair atšaukimą reikia atlikti iki skrydžio ir priklausomai ar liko daugiau ar mažiau 14 dienų atšaukimas kainuos 60 arba 80 eur.

ASMENINĖ PATIRTIS SU VUELING: po skrydžio VUELING bendrovės paprašiau grąžinti nepanaudotus neskridusių keleivių orouosto mokesčius ir labai lengvai per 3 darbo dienas po užpildyto prašymo atgavau beveik pusė sumokėtų bilietų kainos.

PATARIMAS – nepalikite net ir tokios situacijos be dėmesio, kaip rodo mano patirtis atgauti 50 proc. irgi yra laimėjimas.

Susirgote Jūs, Jūsų šeimos narys ar atsitiko kita nelaimė

Turite žinotei, jog net ir pigiosios avialinijos privalo atsižvelgti į tai, jei Jūs ar kartu keliaujantis keleivis sunkiai suserga (ir dėl to negali keliauti) ar miršta skrendančio šeimos narys.

Keleivio ar su kuo kartu skrendančio keleivio sunki liga ar mirtis- tai yra pagrindas reikalauti grąžinti jums visą sumą visiems, keliaujantiems pagal jūsų užsakymą; arba, jei reikia, atsisakyti skrydžio keitimo mokesčio ir bet kokių apribojimų, susijusių su skrydžių keitimu.

SVARBU! Turite pateikti tinkamus sunkios ligos ar mirties įrodymus iki kelionės datos.

Artimo šeimos nario, kuris nekeliauja, mirtis – jei per 28 dienas nuo numatytos skrydžio datos jus paveikė artimiausio jūsų šeimos nario netektis ir nenorite keliauti, pateikdami prašymą galime grąžinti visą sumokėtą sumą.

SVARBU! Pranešti apie įvykį iki skrydžio ir kuo galima greičiau, kai sužinote, jog sergate ar miršta Jūsų šeimos narys.

ASMENINĖ PATIRTIS SU RYANAIR: esame atgavę pinigus, kai vienas iš kartu skrendančių šeimos narių susirgo gripu. Diagnozė buvo patvirtinta prieš dvi dienas prieš skrydį.

PATARIMAS – būkite operatyvūs informuodami avialinijas apie šiuos įvykius. Būtinai pateikite gydytojo surašytą diagnozę, o dar geriau ir raštišką rekomendaciją NEkeliauti, jei yra galimybė anglų kalba (kitu atveju gali būti reikalaujamas vertinimas).

Kiti patarimai

Labai gerai, jei pirkdami bilietus įsigijote avialinijų siūlomus draudimo ar Flex paketus. Prisipažinsiu aš pati labai retai perku tokias paslaugas, tačiau manau šiuo metu tai vienas iš geresnių variantų už sąlyginai protingą kainą turėti galimybę pakeisti skrydį, ar net jo atsisakyti.

Keitimas ir su keitimo mokesčiu nėra pats blogiausias sprendimas, jei tikrai nusprendžiate neskristi ir mokėjote už bilietus nemažą sumą. Sumokėjus 30-40 eur keitimo mokestį ir skirtumą tarp bilietų kainų (dažnai jo net nebūna arba jis būna nežymus, nes keičiama į tolesnę datą) – jūs neprarasite visų pinigų.

SVARBU! Paskaičiuokite ir nepatingėkite susirašyti, kiek Jums keitimas kainuos, nes kartais keitimas neapsimoka ir geriau pirkti naujus bilietus ir/ar aukoti turimus. O dar jei pasinaudosite mano patarimu susigrąžinti oro uosto mokesčius – dar kažkiek ir atgausite.

Kelionės draudimas

Esu už draudimą iš esmės. Draudžiu save, savo vaikus, automobilį, nekilnojamą turtą.

BET! Perkant neįvykusios kelionės draudimą labai svarbu suprasti nuo ko norime apsisaugoti ir ką mums siūlo bendrovės. Nepasiduokite tik gražiems reklaminiams šūkiams.

LABAI svarbu suprasti, kad niekada nebus dvigubos išmokos, todėl jei yra pareiga grąžinti avialinijoms ir nėra oficialaus avialinijų atsisakymo grąžinti, draudimas greičiauiai jums išmokos nemokės!

Visi draudimai netgi ir avialinijų siūlomi turi savo taisykles ir jas būtina perskaityti prieš perkant draudimą. Draudimas dažniausiai dengia tik DRAUDIMINIUS įvykius, o tai dažnai susiję su Jūsų ar kartu keliaujančio asmens liga, mirtimi ir pan. Ir visada Jūs privalėsite pateikti įrodymus, jog atsitiko draudiminis įvykis – gydytojo pažymą, išrašą iš ligoninės ir kitus įrodymus.

PATARIMAS: Atskirų draudimų bendrovių pasiūlymų nenagrinėsiu, tačiau rinkoje karts nuo karto atsiranda su „karštomis situacijomis“ susijusių draudimo produktų. Atidžiai išsinagrinėkite ir įsitikinkite, kad draudimas draudžia konkrečiai nuo to, KO JŪS BIJOTE ir nuo ko NORITE apsidrausti.

Ir pabaigai – kadangi daugiau rašiau apie skrydžius, o Jūs susiduriate ir su kitų paslaugų teikėjų atsisakymu grąžinti pinigus, gal Jums padės šita nuoroda, kurią radau ieškodama atsakymų į Jūsų klausimus –Europos vartotojų teisės.

Saugių kelionių keliaujantiems!

Šis straipsnis yra autorinis, jį paruošė „Kelionės su vaikais ®“. Kopijuoti ir naudoti be leidimo yra griežtai draudžiama.
Nepamirškite sekti mūsų socialiniuose tinkluose. Daugiau apie keliones Lietuvoje rasite mūsų Facebook paskyroje „Kelionės su vaikais“ bei Instagram paskyroje „Kelionės su vaikais“.
Apie keliones po pasaulį – Facebook paskyroje „Kelionės su vaikais po pasaulį“ bei Instagram paskyroje „Kelionės su vaikais po pasaulį“.
Ieškote daugiau lankytinų vietų su vaikais, kelionių patarimų ir rekomendacijų?! – prisijunkite prie keliautojų su vaikais grupės. Čia taip pat kviečiame dalintis savo kelionių įspūdžiais.
Norite pasidalinti savo kelione ar keliavimo su vaikais patirtimi – parašykite mums el. paštu.